کد خبر: 562707
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۳:۴۵:۳۵
| |

غریب‌آبادی:

ایران تمام تلاش خود را برای آزادی حمید نوری انجام می‌دهد

دبیر ستاد حقوق‌بشر با خودسرانه خواندن بازداشت حمید نوری و غیرقانونی بودن دادگاه و محاکمه صوری وی، نقض حقوق بشر توسط دولت سوئد در طول ۳۲ ماه گذشته با نگهداری در سلول انفرادی را لکه ننگی در سابقه حقوق بشری این کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای آزادی وی به کار خواهد بست.

ایران تمام تلاش خود را برای آزادی حمید نوری انجام می‌دهد
کد خبر: 562707
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۳:۴۵:۳۵

کاظم غریب‌آبادی در دیدار با فرزند حمید نوری، تبعه ایرانی بازداشتی در سوئد، اقداماتی که تاکنون در سطوح مختلف در کشور و به ویژه قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر برای پیگیری پرونده نوری صورت گرفته را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، دبیر ستاد حقوق بشر مواضع اصولی حمید نوری در برابر تمامی فشارها و ظلم‌های وارده به وی را ستود و افزود: وی زمان محدودی که این دادگاه غیرقانونی در اختیارش قرار داد را به فرصتی برای افشای ماهیت واقعی گروهک تروریستی منافقین تبدیل کرد.

غریب‌آبادی حمایت و دفاع از اتباع ایران در هر کجای دنیا که باشند را وظیفه ذاتی نظام دانست و اظهار داشت: در این مورد نیز حداکثر تلاش خود را بکار بسته و خواهیم بست.

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه از سازمان صدا و سیما و رسانه‌های مختلف و همچنین سازمان‌های مردم نهاد خواست تا به قضیه حمید نوری توجه ویژه‌ای داشته باشند و از ظرفیت‌های مختلف خود برای روشنگری و همچنین پیگیری وضعیت وی استفاده کنند.

فرزند حمید نوری نیز در این دیدار، ضمن تشریح وضعیت پدرش در زندان سوئد و رفتارهای غیرانسانی با وی در طول ۳۲ ماه گذشته، گفت: «مقامات سوئدی هنوز با درخواست پدرم برای مراجعه به چشم پزشک موافقت نکردند و با اینکه مادر و خواهرم مدتی است که برای دیدن پدر به این کشور رفته‌‍اند، اما مقامات سوئد تاکنون اجازه دیدار صادر نکرده‌اند».

وی در ادامه خواهان ادامه تلاش‌ها برای روشنگری در مورد اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی علیه پدر و ماهیت منافقین تروریست و همچنین فراهم شدن شرایط آزادی هرچه زودتر وی شد.

در حالی که ۳۲ ماه از بازداشت حمید نوری توسط دستگاه قضائی سوئد می‌گذرد و روند دادگاه طولانی و ۹۲ جلسه‌ای او نیز دو ماه پیش به پایان رسیده، وی نه تنها همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و به پزشک دسترسی ندارد، بلکه برای تماس یا ملاقات با خانواده نیز دچار محدودیت‌های شدیدی است.

حمید نوری در روند یک دادرسی غیرقانونی، بنا بر شکایت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین و به اتهامات واهی در سوئد مورد محاکمه قرار گرفت و همواره با نقض مکرر حقوق شهروندی از جمله نگهداری در سلول انفرادی، ضرب و شتم، عریان کردن اجباری، عدم دسترسی به پزشک و مواردی از این دست روبرو بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها