کد خبر: 562189
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

چرا مجمع تشخیص مصلحت بعد از فوت آیت‌الله هاشمی دچار انزوا شد؟/ ماجرای نامه‌بازی‌های احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص+ ویدئو

سیدمحمد صدر همچنین درباره حضور احمدی‌نژاد در دوره آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نمی‌دانم که در دوره بعد ایشان هست یا نیست، و در دوره فعلی ایشان خیلی در جلسات مجمع فعال نیست و عمدتاً هم وقتی به مجمع می‌آید نزد آقای اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه می‌رود (برای همان مشکلاتی که همکاران قدیمی‌اش داشتند) و به ایشان نامه می‌دهد.

چرا مجمع تشخیص مصلحت بعد از فوت آیت‌الله هاشمی دچار انزوا شد؟/ ماجرای نامه‌بازی‌های احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص+ ویدئو
کد خبر: 562189
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۰۵:۲۰:۰۰

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نوع مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره پس از مرحوم آیت‌الله هاشمی، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد بسیار مهمی است و حتی به‌لحاظ قانون اساسی مجمع فوق دولت، فوق مجلس، فوق شورای نگهبان به‌شمار می‌آید. قانون این اجازه را به مجمع تشخیص داده که گاهی به‌خاطر مصلحت نظام برخی از قوانین را کنار بگذارد.

به گزارش قرن نو، عضو مجمع تشخیص ادامه داد: با توجه به مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی به مجمع تشخیص واگذار شده می‌تواند نهادی اثرگذار در ساختار نظام باشد؛ ولی متأسفانه فعال عمل نمی‌کند. شخصاً در جلسات مجمع به‌صراحت مطرح کرده‌ام همه مسائلی که در مملکت می‌بینیم و اتفاق افتاده یا درباره مشکلات مردم باید در این جلسات بحث و بررسی شود و به نتیجه مهمی برای حل آنها برسیم؛ ولی متأسفانه آن حساسیتی که شایسته و زیبنده مجمع تشخیص است دیده نمی‌شود.

صدر درباره علت رویکرد انفعالی مجمع تشخیص به مسائل و مباحث اصلی کشور، گفت: معتقدم بعضی از روحانیون حاضر در مجمع بیشتر به درس، فقه و... اهمیت می‌دهند و این مباحث برایشان اولویت دارد تا مسائل مربوط به مجمع تشخیص.

عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص درباره احتمالات بر سر چینش جدید مجمع تشخیص در دوره آینده گفت: فعلاً چیزی مشخص نیست و بیشتر گمانه و شایعه مطرح است و شخصاً به این مباحث ورود نمی‌کنم. این احتمال وجود دارد که برخی اعضایی که سن بالایی دارند و توان حضور در جلسات مجمع را ندارند در دوره بعد حضور نداشته باشند. مثلاً فقهای شورای نگهبان در جلسات مجمع شرکت نمی‌کنند که یک دلیل آن می‌تواند سن بالا و سختی حضور در جلسات باشد.

سیدمحمد صدر همچنین درباره گمانه‌ها درباره عدم حضور احمدی‌نژاد در دوره آینده مجمع گفت: من نمی‌دانم که در دوره بعد ایشان هست یا نیست، و در دوره فعلی ایشان خیلی در جلسات مجمع فعال نیست و عمدتاً هم وقتی به مجمع می‌آید نزد آقای اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه می‌رود (برای همان مشکلاتی که همکاران قدیمی‌اش داشتند) و به ایشان نامه می‌دهد وگرنه ایشان در مجمع خیلی فعال نیست. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها