مسعود پزشکیان:

تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، غیر فرهنگی بود

عضو کمیسیون بهداشت گفت: در تصمیم شواری عالی انقلاب فرهنگی درباره‌ی تعداد پزشکان، نام شورا «انقلاب فرهنگی» است اما تصمیمی که گرفت غیر فرهنگی بود.

تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، غیر فرهنگی بود
کد خبر: 560611
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۲:۰۵

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس می‌گوید: در مواضع مختلف ‌و در فرصت‌هایی که پیش می‌آید ما حرف‌هایمان را گفته‌ایم. من معتقد نیستم که همیشه بلند شویم و داد و بیداد راه بیندازیم. اعتقادم بر این است آقایانی که آمده‌اند دارند در دولت طرح کاد را می‌گذرانند. می‌گویند ما انقلابی هستیم، انگار تا الان بقیه ضد انقلابی بوده‌اند. داریم می‌بینیم که دارند چه کار می‌کنند.

آقای پزشکیان با بیان اینکه «قصد تقابل با دولت را ندارم»، گفت: من نه تنها قصد تقابل با دولت را ندارم بلکه دلم می‌خواهد کمکشان کنم اما نمی‌خواهند و به نظر من تاوان این بی توجهی‌ها به نظرات کارشناسان را به شکل بدی خواهند داد‌. در بهداشت و درمان و مردم من در همان زمان آقای روحانی هم در مورد طرح تحول سلامت گفتم این کار را نکنید، این کار را کردند و عارضه‌هایش را دیدند الان هم به اینها می‌گویید این کارها را نکنید اما می‌خواهند انجام دهند.

به گزارش انصاف نیوز وی در بخشی از این گفت و گو می گوید :«کاری که مجلس دارد انجام می‌دهد حداقل درباره‌ی بخش بهداشت و درمان کار ما با دولت و سازمان برنامه و بودجه و بعضی از نمایندگان به چالش‌های لفظی و زبانی کشید و خب رای‌گیری بود و رای ندادم به تصمیماتشان. در همین تصمیم شواری عالی انقلاب فرهنگی درباره‌ی تعداد پزشکان، نام شورا «انقلاب فرهنگی» است اما تصمیمی که گرفت غیر فرهنگی بود.

من فرض می‌گیرم که حرف آنها درست باشد – که به نظر من درست نیست – و تعداد پزشک کم است و اینها باید آمار را بالا ببرند علی‌رغم اینکه فرهنگستان علوم پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان، وزارت بهداشت و حتی سازمان نظام پزشکی که الان از بچه‌های بسیج هستند مخالف بودند گفتند که نه! ما می‌گوییم اینگونه بشود.

من فرض می‌کنم حرف اینها درست بود «این گونه بشود» را باید هیئت علمی و پزشک انجام دهد وقتی صاحبان فرآیند با تو نیستند و یا حرف تو را نمی‌فهمند تو نمی‌توانی حرفت را به زور به کرسی بنشانی. اگر هم بگویی آنها آموزش نمی‌دهند. آموزش چیزی نیست که به اجبار به یکی بگویند که باید آموزش بدهی و به دیگری گفت باید آن را بپذیری. ما اگر قرار است حرفی را هم بگوییم باید بشود باید صاحبان فرآیند را قانع و همراه کنیم تا بشود وگرنه فردا نسلی از دانشجویان را تربیت خواهیم کرد که از نظر سواد، مهارت و علم خیلی عقب‌تر از دانشجویان الان خواهند بود چون از من که آن سیاست را قبول ندارم می‌خواهند آموزش بدهم.  اگر من قبول نداشته باشم طبیعی است که آموزش درست هم نخواهم داد، اگر آموزش درست ندهم وقتی از دانشگاه بیرون می‌آید آن دانشجویی نمی‌شود که باید باشد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها