کد خبر: 560319
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۵:۴۵
| |

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس:

نظریه ولایت فقیه باعث حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شده/امیدواریم در این مسیری که انقلاب تعیین کرده عاقبت بخیر شویم

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبیین امام راحل سبب ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی شد تا اسلام و امت اسلامی احیاء شوند، گفت: شهید بهشتی نیز معتقد بود به جای حرف و سخنرانی باید عمل کرد.

نظریه ولایت فقیه باعث حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شده/امیدواریم در این مسیری که انقلاب تعیین کرده عاقبت بخیر شویم
کد خبر: 560319
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۵:۴۵

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در همایش قوه قضاییه که با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امیدواریم در این مسیری که انقلاب تعیین کرده است، پایدار و ثابت قدم باشیم و عاقبت بخیر شویم. همچنین درود می‌فرستیم به روح پر فتوح همه شهدا به خصوص سید شهدای انقلاب اسلامی، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و شهدای عزیز قوه قضاییه و بسیار از شهدای که شاید نام آنها را ندانیم و آنها گمنام در مناطق محروم در مناطق ناامن و در شرایط سخت صادقانه و حق مدارانه قضاوت کردند و به توفیق شهادت رسیدند.

رییس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دقت نظر رهبر معظم انقلاب در انتصابات قوه قضاییه افزود: این روند تحول در حرکت قوه قضاییه دیده می‌شود که جا دارد از ریاست محترم قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه‌ای تقدیر و تشکر کنم. عزیزی که بیش از ۴۰ سال در این مجموعه خدمت کردند و از قضات برجسته و برتر و نمونه کشوری هستند و در سلسله مراتب قوه قضاییه، همه مسیر را طی کردند و امروز در تار و پود این قوه آشنا هستند. همچنین روحیات حق طلبانه و حق مدارانه‌ای را همراه با آزادگی در تصمیم گیری و مدیریت حفظ کردند که برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در چله دوم انقلاب سند تحول ما است و باید با تجربه گذشته رو به آینده حرکت کنیم. یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی این بود که به هرآنچه که معتقد بود، می‌گفت و خودش را هم ملزم به عمل آن می‌دانست. شهید بهشتی در حوزه دانش گسترده بود و  تجربیات انباشته‌ای هم داشت.

رییس قوه مقننه، شهید بهشتی را بر مسیر انقلابی گری مبتنی بر عقلانیت و عدالت دانست و افزود: شهید بهشتی هم مشی مردمی داشت هم حداکثر جذب و حداقل دفع را در خود پرورش داده بود. وقتی کلام یا یادداشت‌های شهید بهشتی را گوش می‌کنیم و  می‌بینیم،‌ پی به قدرت اغنا سازی این مرد می‌بریم و همین ویژگی‌ها بود که شهید بهشتی را خار چشم دشمنان انقلاب کرد.

قالیباف تاکید کرد: اصرار شهید بهشتی بر همین باورها و ارزش‌ها او را به شهادت رساند. شهید بهشتی هم در دوران زندگی مظلوم و مقتدر بود و هم مظلومانه به شهادت رسید و شخصیت بزرگی را انقلاب اسلامی، ملت عزیز و امام راحل از دست دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرف و کلام شهید بهشتی در اداره جامعه، گفت: شهید بهشتی اعتقاد داشت که هیچ تبلیغی به اندازه ساختن یک جامعه نمونه، موثر و صاحب نفوذ نخواهد بود. شهید بهشتی معتقد بود که سخن گفتن بس است و به میزانی باید سخن بگوییم که می‌خواهیم روش عمل خود را بیان کنیم. این بیان و باور شهید بهشتی بود.

وی یادآور شد: البته امروز ما بر اساس یک نظریه سیاسی که حضرت امام راحل رضوان الله علیه به آن تاکید داشتند و آن مبتنی بر ولایت فقیه بود، حکومت و یک نظام سیاسی را برپا داشتیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز مبتنی بر این نظریه و برخاسته از اسلام سیاسی است که حضرت امام تبیین کردند و این نظام سیاسی باعث حیات مجدد اسلام و عزت امت اسلامی شده است.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها