کد خبر: 557655
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۹:۲۷:۵۸
| |

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی:

حتی منتقدان روحانی هم فهمیدند که باید با زبان دیپلماتیک با جهان حرف زد

:فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حتی آنان که در دولت آقای روحانی انتقادهای شدیدی مطرح می‌کردند، امروز دریافته‌اند که باید با زبان دیپلماتیک با جهان سخن گفت.

حتی منتقدان روحانی هم فهمیدند که باید با زبان دیپلماتیک با جهان حرف زد
کد خبر: 557655
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۹:۲۷:۵۸

شرایط در حوزه مذاکرات با صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران و البته خاموش‌شدن دوربین‌های نظارتی آژانس از سوی ایران قدری مبهم شده است و مشخص نیست سرنوشت مذاکرات و برجام چه می‌شود؟

به گزارش نامه نیوز، غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «در عرصه بین‌المللی برخی کشورها تحت تأثیر رژیم صهیونیستی تمایل ندارند مسئله برجام به جمع‌بندی برسد به همین دلیل می‌بینیم که موانعی بر سر راه مذاکرات ایجاد می‌شود. در داخل ایران هم از گذشته نوعی نگاه منتقدانه‌ای نسبت به مذاکرات وجود داشته که با روی کارآمدن دولت آقای رئیسی این جریان قدرت یافته‌اند. باور آنها آن است که باید در قبال قدرت‌های جهانی با زبان قدرت سخن بگوییم تا آنها نتوانند امتیاز بیشتری بگیرند. حاصل این دو نگاه در خارج و داخل کشور شرایط کنونی را ایجاد کرده است».

او ادامه داد: «واقعیت این است که تجربه چندین‌ ساله نشان می‌دهد نباید به هر دلیلی در عرصه دیپلماسی منفعل عمل کنیم؛ چه فضای دیپلماتیک ظالمانه باشد یا نه. البته امروز تا حدی بسیاری از مسئولان همین نگاه را دارند و حتی آنان که در دولت آقای روحانی انتقادهای شدیدی مطرح می‌کردند، امروز دریافته‌اند که باید با زبان دیپلماتیک با جهان سخن گفت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «تصور من این است که اگر ما از تمام ظرفیت‌های کشور و نظام استفاده کنیم و اراده‌ای برای به نتیجه‌رسیدن مذاکرات داشته باشیم، می‌توانیم موضوع را به بهترین شکل حل‌وفصل کنیم. به هر حال همه باید بدانیم که مشکلات اقتصادی داخلی زیاد است و راهی جز رفع تحریم‌ها وجود ندارد. امروز رژیم صهیونیستی از تمام امکانات خود استفاده می‌کند تا مذاکرات به نتیجه نرسد؛ در این شرایط ما باید بدانیم که اگر می‌خواهیم این رژیم به خواسته‌اش نرسد و اگر تمایل داریم وضعیت اقتصادی‌مان مطلوب شود، باید شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم».

ظریفیان در پایان گفت: «به هر حال امیدوارم دولت آقای رئیسی از تجربیاتی که در دو دولت قبل یعنی دولت‌های آقایان روحانی و احمدی‌نژاد وجود داشت، استفاده کند. امید دارم آقای رئیسی تجربه آنچه در دولت احمدی‌نژاد رخ داد استفاده کند و نتایج برخی تصمیم‌های آن دولت را به یاد بیاورد و با در نظرداشتن تمام اینها بهترین تصمیم را اتخاذ کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها