کد خبر: 557216
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

دولت سیزدهم ضعیف‌ترین کابینه بعد از انقلاب است/ آن برنامه ۷ هزار صفحه‌ای کجاست؟

دولت سید ابراهیم رئیسی مملو از مدیرانی شده که به صورت قبیله‌ای در کابینه حضور پیدا کرده‌اند و تنها رزومه آنها حضور در ستاد انتخاباتی رییس‌جمهور است. این افراد حتی اجازه نداده‌اند برخی اصولگرایان متخصص سکان هدایت تیم اقتصادی دولت جدید را بر عهده بگیرند.

دولت سیزدهم ضعیف‌ترین کابینه بعد از انقلاب است/ آن برنامه ۷ هزار صفحه‌ای کجاست؟
کد خبر: 557216
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۰۵:۲۰:۰۰

مهدی پازوکی در گفتگویی گفت:

به گزارش دیده‌بان ایران، امضا کنندگان نامه اخیر معتقدند دولتی که مدعی برنامه 7 هزار صفحه‌ای برای اقتصاد کشور است، چرا تا کنون 7 خط از این برنامه را منتشر نکرده است.

آنچه مسلم است، دولت سیزدهم فاقد یک برنامه مشخص برای اداره کشور در بخش اقتصاد است.

در بخش اقتصادی نیز شاکله تیم اقتصادی فعلی کابینه سیزدهم را نیز نه تنها به دولت‌های قبل، بلکه با افرادی که پس از انقلاب سکان هدایت اقتصاد را به دست گرفتند، نمی‌توان مقایسه کرد.

انتصابات قبیله‌ای در دولت موج می‌زند. نوع فعالیت و همچنین انتصاب افراد پس از آغاز به کار دولت جدید نشان می‌دهد که نوعی رفتار قبیله‌ای در دولت وجود دارد و افراد صرفا بر اساس تخصص به کار گرفته نمی‌شوند.

اگر دولت دارای خرد لازم برای مذاکره بود، از فردی همانند آقای «عراقچی» که تفکرات اصولگرایانه نیز دارد استفاده می‌کرد. اما امروز شاهد هستیم آقای باقری کنی که از اساس برجام را قبول ندارد، برای مذاکرات برجامی حاضر می‌شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که درحد یک دفتر است، در این کشور بودجه‌ای برابر با یک وزارتخانه را دریافت می‌کند و خروجی کار آنها را نیز می‌توان در وضعیت فرهنگی امروز ایران مشاهده کرد. همین وضعیت را نیز در بودجه «مجمع تشخیص مصلحت نظام» و سایر نهادها و سازمان‌ها می‌توان مشاهده کرد.

انقلاب سال 57 برای این شکل گرفت که بی عدالتی و تبعیض از بین برود و ارزش‌ها حاکم شود. باید تلاشی صورت گرفته شود تا افراد شایسته در بدنه دولت حاضر شوند و انتصابات قبیله‌ای متوقف شود.

دولت سیزدهم پس از 10 ماه فعالیت دیگر نمی‌تواند مدعی شود که مشکلات موجود بر گردن دولت قبلی است. اما برایند کار دولتی‌ها نشان داده که کابینه سیزدهم ضعیف‌ترین کابینه بعد از انقلاب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها