فریدون عباسی مطرح کرد:

پیش‌بینی احمدی‌نژادی از قطعنامه در راه علیه ایران ؛ بی‌اثر است!

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: احتمالا در نشست پیش روی شورای حکام پیش نویس ارائه شود اما چین و روسیه از شدت قطعنامه می کاهند با این حال از آنجایی که اکثریت شورای حکام با کشورهای غربی است مطلبی را علیه ایران خواهند داشت که نه تاثیری در روند مذاکرات دارد و نه در اقتصاد کشور اثری دارد.

پیش‌بینی احمدی‌نژادی از قطعنامه در راه علیه ایران ؛ بی‌اثر است!
کد خبر: 555955
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ۱۳:۲۵:۴۷

فریدون عباسی  با اشاره به ارائه پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام با مرور سابقه پرونده هسته ای ایران، گفت: زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود بحث هسته‌ای ایران با سه کشور اروپایی در جریان بود و در جریان مذاکرات هر وقت که نتیجه ای می‌گرفتیم و موردی را قبول کرده و با آنها راه می آمدیم، اروپایی‌ها پیش نویس قطعنامه‌ای را آماده و به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه  می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه تا سال 86، 7 قطعنامه علیه ایران صادر شده بود، ادامه داد: در این روند پیش‌نویس قطعنامه‌ها را به شورای حکام می بردند، چین و روسیه قطعنامه ها را تلطیف می کردند چرا که منافع این دو کشور اقتضا می کرد با شورای حکام همراهی کنند اما تلاش می کردند از اثرات قطعنامه‌ها بکاهند.

وی بیان کرد: بعد از 7 قطعنامه، آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل برد و در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد قطعنامه سازمان ملل علیه ایران صادر شد. بنابراین ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران موضوع جدیدی  نیست، مدیرکل آژانس وقتی با ما به نتیجه نرسد موظف است موضوع را در شورای حکام مطرح کند.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور اظهار داشت: احتمالا در نشست پیش روی شورای حکام پیش نویس ارائه شود اما چین و روسیه از شدت قطعنامه می کاهند با این حال از آنجایی که اکثریت شورای حکام با کشورهای غربی است مطلبی را علیه ایران خواهند داشت که نه تاثیری در روند مذاکرات دارد و نه در اقتصاد کشور اثری دارد. بنابراین قیمت دلار و سکه را جابجا نمی کند و قطعنامه شورای حکام صرفا شکل و شمایل هشدار خواهد داشت.

عباسی تاکید کرد: دولت باید به مفاد قانون اقدام راهبردی عمل و در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب اقدام کند یا در همین زمان غنی سازی را به درجات بالاتر برسانیم. باید روی این کار تحلیل داشته باشیم و بررسی کنیم با طی این مسیر قدرت کشور را نشان دهیم، چرا که دشمن دست به ترور و خرابکاری زده و ایران نباید دست رو دست بگذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی 20 سال است که  کشور را درگیر موضوع واهی کرده است، گفت: باید نشان دهیم که مسیرمان مشخص است و براساس قانون راهبردی مسیر پیشرفت مان را طی می کنیم تا اقدامات مقطعی و ایذایی دشمن بر تصمیم راهبردی ما تاثیرگذار نباشد. آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است به ما خدمات دهد و در زمینه هسته ای به ایران کمک کند بلای جان پیشرفت توانمندی صلح آمیز هسته‌ای ایران شده است./

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها