کد خبر: 554396
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۷:۴۵:۴۶
| |

هشدار صریح ایران به یونان/ هنوز ۱۷ کشتی یونانی در خلیج فارس هستند

هشدار صریح ایران به یونان/ هنوز ۱۷ کشتی یونانی در خلیج فارس هستند
کد خبر: 554396
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۷:۴۵:۴۶

روز گذشته نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو نفتکش "پرودنت واریور" (Prudent Warrior) و "دلتا پوزیدون" (Delta Poseidon ) را که با پرچم یونان و تحت مالکیت این کشور بوده‌اند به دلیل "تداوم نقض صریح قوانین و مقررات بین‌المللی حقوق دریاها و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه"، در خلیج‌فارس توقیف و به سواحل ایران منتقل کرد.

به گزارش العالم، رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که هر دو کشتی توقیف شده ظرفیتی مجموعا حدود 300 هزار تن (هر کدام حدود 150 هزار تن) معادل 1.8 میلیون بشکه نفت یا دیگر فرآورده‌های نفتی را دارند که در صورت بارگیری کامل، اکنون این مقدار از محصول در اختیار ایران است.

ایران امیدوار است که مقامات یونانی عقل‌گرا شوند و قوانین داخلی آمریکایی را به عنوان قوانین بین‌المللی تلقی نکنند و اعتبار، جایگاه و اقتصاد و منافع خود را در معرض خطر و تهدید قرار ندهند و از واقعه این دو نفتکش توقیفی درس عبرت گرفته و فورا گام در مسیر تصحیح اشتباهات‌شان بردارند. آمریکا هرگز نمی‌تواند یونان را در برابر قدرت ایران ایمن کند؛ قدرتی که باعث شد انگلیس ( به عنوان یک ابرقدرت) از توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق پشیمان گردد.

اگر پیام این دو نفتکش توقیف شده برای برخی از مقامات یونانی روشن نیست، باید منتظر باشند تا خود را در موقعیتی قرار دهند که پیام‌های بیشتر و واضح‌تری برای آنها از سوی تهران فرستاده شود به‌ ویژه اینکه اکنون 17 کشتی دیگر یونان در خلیج‌فارس حضور دارد. مضمون همه پیام‌های تهران یکی است و آن این که، ایران کشوری نیست که در مقابل دزدی دریایی و سرقت نفت خود، دست‌بسته بنشیند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها