کد خبر: 554248
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۰۷:۳۹:۴۳
| |

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

متروپل، فقط یکی از نمونه‌های عمق فساد و بی‌لیاقتی در مدیریت کشور است

سقوط متروپل آبادان که هنوز پس از ده‌ها ساعت، حتی تعداد کشته‌ها و مصدومین آن مشخص نشده، فقط یکی از نمونه‌های عمق فساد و بی‌لیاقتی در مدیریت کشور است.

متروپل، فقط یکی از نمونه‌های عمق فساد و بی‌لیاقتی در مدیریت کشور است
کد خبر: 554248
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۰۷:۳۹:۴۳

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: متاسفانه کشوری که قرار بود الگوی پاکدستی و مدیریت صالحان باشد، روزبه‌روز بیشتر در فساد و مدیریت ناصالحان گرفتار می‌شود. 

 فساد در انواع آن، اکنون در بخش‌هایی عمده از کشور ما به‌ نحو نظام‌مند وجود دارد و اختصاصی به افراد و شبکه‌های پایین‌دستی و خرده‌پا ندارد؛ سقوط متروپل آبادان که هنوز پس از ده‌ها ساعت، حتی تعداد کشته‌ها و مصدومین آن مشخص نشده، فقط یکی از نمونه‌های عمق فساد و بی‌لیاقتی در مدیریت کشور است. 

حمایت از کارخانجات تولید ارابه‌های مرگ که ده‌ها هزار نفر را همه‌ساله به کام مرگ می‌فرستند، مگر علتی به غیر از فساد نظام‌مند و بی‌لیاقتی گردانندگان امور دارد؟ 

به‌علت فقدان نهادهای دمکراتیک و سازمان‌های نظارتی غیرحکومتی یا تضعیف شدید و هدفمند این نوع نهادها که در برخورد با کانون‌های وکلای دادگستری مستقل، کاملا مشهود است، سبب شده که فساد در کشور به مراتب بالایی برسد و به اصطلاح تا استخوان نفوذ کند.

تعداد معتنابهی از کسانی که در کشور ما خود واجد منابع قدرت هستند یا به آنها دسترسی داشته و آنها را همراهی می‌کنند، به راحتی می‌توانند از رهگذر فساد، سودهای کلان و بی‌حد و حصر ببرند و صاحب آلاف و الوف بشوند و از سرمایه عمومی و ملی متعلق به ملت، برای خود شرکت‌ها و مستغلات در داخل و خارج کشور، هرجایی که بخواهند، از امریکا و کانادا تا ترکیه و امارات و... فراهم سازند و مردمان فاقد قدرت را که صاحبان اصلی کشور و انقلاب اسلامی هستند و جان خود و جوانان‌شان را برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال کشور فدا کردند، قربانی مطامع خود سازند و سرنوشت و جان آنان را اینگونه به بازی بگیرند.

استان زرخیز خورستان، با وجود اینکه خود دارای بزرگ‌ترین منابع درآمدی کشور بوده و در جنگ تحمیلی، شهرها و روستاهای آن، از جمله آبادان و خرمشهر، بیشترین آسیب‌ها و خسارات را متحمل شده، ولی آنچنان‌که شأن این استان و مردم فداکار و مظلوم آن می‌باشد، پس از جنگ مورد توجه مسوولین سطح بالای کشور واقع نشده و مدیران نالایق و فساد گسترده اداری، چنین بلایایی را برای مردم این استان سبب شده‌اند.

ضمن عرض تسلیت به تمامی هم‌میهنان عزیز، خصوصا مردم شریف خورستان و آبادان سرفراز، به ویژه خانواده‌های مصیبت‌دیده، از مدیریت کلان کشور می‌خواهیم که بدون فوت وقت دستور رسیدگی قاطع و سریع به علل وقوع این فاجعه و شناسایی و پیگیری قضایی مسببین آن و جبران صدمات وارده بپردازند و با برخورد قاطعانه در ریشه‌کنی فساد و عزل مدیران ناصالح گماردن مدیران توانمند و پاکدست، نسبت به پیشگیری از تکرار چنین فجایعی در کشور اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها