مدیرمسئول کیهان: اسلام آمریکایی از صدر اسلام بوده!

نمی‌شود که از عمر سعد و ابن زیاد حمایت کنید و مسیرتان مسیر آن باشد ولی ادای حبیب بن مظاهر را درآورید، مسیر و خط مشخص است.

مدیرمسئول کیهان: اسلام آمریکایی از صدر اسلام بوده!
کد خبر: 553638
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۰۵:۴۵:۰۰

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در خصوص اینکه چه شد که اسلام آمریکایی در کشور ما متولد شد و ریشه دواند، گفت: اسلام آمریکایی تازه به وجود نیامده از صدر اسلام بوده ولی نامش آمریکایی نبوده و در این دوره آمریکا پرچمدار این موج است، اسلام آمریکایی اسلامی است که در مقابل ظلم‌ستیزی اسلام قرار می‌گیرد، ما و نظام سلطه درگیری‌های‌مان درگیری ماهوی است، مادامی که ما بر اسلام ناب یعنی اسلام ظلم‌ستیز در حاکمیت اصرار داریم و سلطه جهانی بر خوی استکباری‌اش اصرار می‌ورزد این درگیری وجود دارد، یعنی درگیری ممکن است میدان‌هایش عوض شود ولی اصلش باقی می‌ماند، قرائت اسلام ناب قرائت تعریف‌شده‌ای است.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از شگردهای دشمن ساخت جریان موازی است وقتی یک جریان اصیل در میدان هست و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، دشمن برای اینکه با آن مقابله کند چون نمی‌تواند آن جریان را بردارد به ناچار یک جاده فرعی می‌سازد که نام آن جریان موازی است، این جریان ظاهر یک جریان اصیل را دارد ولی اصالت ندارد، در واقع یک نوع انگاره است، اسلام آمریکایی نیز به همین شکل برای مقابله با اسلام اصیل به میدان آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عملکردهای نادرست برخی از مسؤلان در کشور اظهار کرد: امروز یک بحث ما نسخه اصیل است و یک بحث نوع عملکردها به نسخه، ممکن است ما به برخی از عملکردها معترض باشیم اما باید بدانیم این نسخه اصلی اسلام اصیل که قرار بوده باشد نیست.

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: نمی‌شود که از عمر سعد و ابن زیاد حمایت کنید و مسیرتان مسیر آن باشد ولی ادای حبیب بن مظاهر را درآورید، مسیر و خط مشخص است، اینکه حضرت امام(ره) می‌گویند اسلام آمریکایی، اینکه برخی از گروه‌ها از قبلِ انقلاب مثل انجمن حجتیه تا امروز سیاست را جدای اسلام می‌دانند اینها با دشمنان مقابله نداشتند چراکه هر نوع دخالت در سیاست را جرم می‌دانستند، در حالیکه اصلی‌ترین ویژگی اسلام همین سیاست است، دو سوم فقه سیاست است و یک سوم آن مربوط به احکام فرعی و عبادی است.

وی همچنین یادآور شد: اگر قرار باشد آن دو سوم پیاده نشود اصلا اسلام پیاده نشده، این گروه‌های به ظاهر اسلامی حرف‌شان این بود که ما در سیاست دخالت نمی‌کنیم، اما حرف ما این است اگر این احکام بخواهد پیاده شود نیازمند حکومت است و اگر قرار باشد حکومتی تشکیل نشود در واقع اسلامی وجود ندارد و شما اسلام را نفی می‌کنید، بهانه نیاورید که ما با فلان حکم مخالفیم شما اصل اسلام را نفی می‌کنید. 

نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان با طرح این سؤال که کدام احکام اسلام است که نیاز به اسلام سیاسی ندارد؟ عنوان کرد: از قضاوت گرفته تا مقابله با دشمنان همه احکام اسلام برای پیاده کردن‌شان نیاز به تشکیل حکومت داریم، یکی از صحبت‌های حضرت امام(ره) که حضرت آقا هم به آن اشاره می‌کنند تشکیل حکومت برای تحقق احکام اسلام است، اگر حکومت تشکیل ندهید کدام احکام اسلام را می‌توانید پیاده کنید فقط می‌توانید به بخشی از احکام فردی بپردازید.

شریعتمداری در پایان با اشاره به اینکه این دیدگاه که مسائل سیاسی را باید از اسلام جدا کرد، خودش یک دیدگاه سیاسی منحرف است، گفت: معنی آن این است که تکلیف و سرنوشت مسلمین را دیگران باید برایشان تعریف کنند و امور کشور و جامعه‌تان را به دیگران واگذار کنید جز این هیچ معنی دیگری ندارد و این یکی از بدترین نوع دیدگاه‌های سیاسی است چون شما هم با سیاست کار نداشته باشید سیاست با شما کار دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها