مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم آباد:

طرح شفافیت قوای سه گانه برخلاف قانون است و به جایی نمی‌رسد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه برخلاف قانون است و به جایی نمی‌رسد.

طرح شفافیت قوای سه گانه برخلاف قانون است و به جایی نمی‌رسد
کد خبر: 551319
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۳:۵۸:۵۵

مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم آباد روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات طرح شفافیت قوای سه‌گانه،گفت: آیا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامی و اهمیت امنیت غذایی کشور کمتر از اطلاعات نظامی است. آیا امروز موشک‌های اوکراین تعیین کننده است یا غلات و روغن اوکراین مسئله تعیین کننده در جنگ است؟

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: آیا اعلام ذخایر استراتژیک یک کشور اهمیت کمتری از مسائل نظامی دارد؟ این طرح نمایش شفافیت است و آنچه که از این طرح به مجلس باز می‌گردد دو سوم رای می‌خواهد و آنچه به قوای دیگر مربوط است نصف به علاوه یک رای می‌خواهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه این طرح به معنای شفافیت مجلس نیست، خاطرنشان کرد: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: این راه نتیجه‌ای نخواهد داشت و ای کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود. چرا که اصل این طرح را نمایش شفافیت می‌دانم و از آنجا برخلاف شرع، قانون اساسی و اخلاق است راه به جایی نخواهد برد.

در ادامه احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: همه مردم مذاکرات مجلس را از رادیو می‌شنوند، اما مجلس باز قانع نیست و تاکید کرد که مجلس، تمام موسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند. اما اینکه گفته می‌شود مجلس نمایش شفافیت می‌دهد، درست نیست بلکه این رویه عین شفافیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها