کد خبر: 549955
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۱:۱۴:۲۷
| |

آقای رئیسی! با این وضع باختی و دور دوم کاندیدا نشو

آقای رئیسی! با این وضع باختی و دور دوم کاندیدا نشو
کد خبر: 549955
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۱:۱۴:۲۷

هدی اسفندیار، دانشجوی ارشد خط مشی و سیاست گذاری، در یادداشتی نوشت:

دولت خاتمی در دور دوم برای انتخابات حرف هایی داشت که موفق شد تعداد بیشتری از رای دهندگان را بسیج کند ، دولت احمدی نژاد پروژه مسکن مهر را رقم زد و بسیاری از مردمی که سرمایه گذاری کرده بودند در این موضوع می دانستند که اگر حمایت نکنند مشخص نیست که دولت بعدی این اقدامات را انجام دهد یا نه؟

دولت روحانی اما با برجام و طرح تحول اقتصادی و ثبات اقتصادی دور اول به سراغ انتخابات دور دوم رفت و موفق شد سبد آرای خود را تضمین کند اما دولت رئیسی کدام طرح اجتماعی یا مطالبه مردمی را در دستور کار قرار داده که بتواند بگوید شیرینی طرح زیر زبان مردم احساس شده است؟

دولت رئیسی در بدترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب که حتی از دوران جنگ هم بدتر است کان دار شده است اما به نظر می رسد هماهنگی سایر قوا با او بیشتر است و لذا می تواند روی دو مسئله کار کند که برای دور دوم نجات یابد:

 

۱_ خودرو

این مطالبه ۴۰ ساله مردم از نظام است و امروز مشخص شده است که این شیوه زیان های سنگینی به محیط زیست تا جان و مال مردم وارد کرده و نسخه های سیاسی از این شکل قبلا در روسیه و بلوک شرق آزموده شده است که ویرانی تمام عیار را به بار آورده است ، واژه خودروی ملی هم یک واژه جعلی است که در دهان مردم و مسئولین قرار داده شده است و حتی خود خودروسازان هم اعتقادی به مصرف گاری های تولیدی ندارند، بحث ارزی هم بحث کاملا جعلی است زیرا بسیاری از وارد کنندگان از طریق مبادله کالا به کالا می توانند این کار را انجام دهند و اصلا بحث ارزی مطرح نیست،

بحث اشتغال هم درست نیست زیرا اگر دولت فقط مابه تفاوت بنزین مصرفی خودروهای کم مصرف خارجی را با گاری های داخلی حساب کند و برای اشتغال هزینه کند جبران می شود ضمن اینکه در کوتاه مدت همه قطعه سازان اگر بخواهند می توانند با خارجی ها وارد تعامل شوند و دانش بنیان ها می توانند این کار را امسال بهتر انجام بدهند‌.

در دنیای امروز آقایی و برتری و بزرگی در رقابت شکل می گیرد و نه در خودکفایی ، حتی در صنعت نظامی که قدرت داریم هواپیما و .. را وارد می کنیم و از روی رقابت به آقایی رسیدیم و اگر قرار بود پنجره ها را ببندیم بدون شک هنوز تانگ های دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی را باید تولید می کردیم.

 

۲_ حوزه سلامت

به نظرم در این حوزه هم در مورد توریسم درمانی و افزایش رضایتمندی مردم هم به لحاظ ظرفیت های قانونی اسناد بالادستی و هم به لحاظ نیروی انسانی حرف زیادی برای گفتن داریم که حتی می تواند به سیاست خارجی ما هم کمک کند.

 

۳_ حوزه بازنشستگی

بی شک دولت باید در این حوزه کار شبانه روزی کند ، حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور هستند که به اشکال مختلف با مزایای مستمری بازنشستگی در ارتباط هستند و از قضا حق رای دارند، دولت احمدی نژاد و خاتنی قبل از انتخابات دور دوم در حد توان به ترمیم حقوق بازنشستگان پرداختند، لذا حمایت تمام قد از تامین اجتماعی یکی از برنامه های حتمی دولت باید باشد.

 

۴_ حوزه آموزش و پرورش

در این مورد همینقدر بگویم که اصلا نیازی به توضیح نیست …

در مورد خودرو فقط لازم به جسارت است و در مورد تامین اجتماعی و سلامت حمایت قانونی و در حوزه آموزش و پرورش بحث مالی مطرح است. دولت در سه حوزه اول نه جای درنگی دارد و نه جای بهانه … خصوصا و علی الخصوص خودرو

دولت گمان نکند با حل مشکل چند بنگاه و یا آزادسازی اموال از بنادر و گمرکات که اهمیت هم دارند، موفق به جلب آرای مردم می شود، مشکلات به حدی بزرگ است که فتح الفتوح می خواهیم نه آتش پرحجم توپخانه ……

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها