جلال جلالی‌زاده، فعال و تحلیلگرسیاسی:

باید معلوم شود، معاون اول تصمیم‌گیر است یا معاون اقتصادی یا وزیر اقتصاد

مجلس کنونی خلاف دستورات وارده، تصمیمی نمی‌گیرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید معلوم شود، معاون اول تصمیم‌گیر است یا معاون اقتصادی یا وزیر اقتصاد.

باید معلوم شود، معاون اول تصمیم‌گیر است یا معاون اقتصادی یا وزیر اقتصاد
کد خبر: 549840
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۰۹:۵۴:۵۹

جلال جلالی‌زاده، فعال و تحلیلگرسیاسی و از نمایندگان مجلس ششم، گفت: «در موضوع استیضاح وزرا بحث‌های زیادی وجود دارد؛ یک بحث به شرایط عمومی کشور و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی برمی‌گردد و البته بحث‌های جناحی و سیاسی هم در میان هست اما با وجود همه اینها من باور دارم مجلس کنونی خلاف دستورات وارده، تصمیمی نمی‌گیرد. از طرفی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود تحت فشار هستند و هر روز فشار افکار عمومی در شهر خود بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل برای توجیه افکار عمومی یا رضایت مردم مجبورند در نطق‌ها و تذکرات در مجلس یا در مصاحبه‌ها سخن از استیضاح بزنند. در این راستا و برای فروکش‌کردن اعتراضات عمومی بعید نیست یکی‌دو وزیر هم استیضاح شوند».

به گزارش نامه نیوز، او درباره اختلافات محسن رضایی و محمد مخبر در تیم اقتصادی دولت بیان کرد: «اختلافات آقایان رضایی و مخبر نشان داد که تیم اقتصادی کار چندانی از دستش بر نمی‌آید و این اختلاف‌نظرها نشان از تشتت در تصمیم‌گیری‌ها دارد. یکی از مشکلات ما حاکمیت دوگانه و تعدد مراکز تصمیم‌گیری است. متأسفانه در دولت هم همین‌طور است و مشخص نیست چه کسی تصمیم‌گیرنده است. به هر حال باید معلوم شود، معاون اول تصمیم‌گیر است یا معاون اقتصادی یا وزیر اقتصاد. من جای آقای رضایی بودم وارد دولت نمی‌شدم زیرا از اول معلوم بود این ترکیب در تیم اقتصادی نمی‌توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند».

جلالی‌زاده در پایان در قیاس عملکرد اقتصادی دولت روحانی با دولت رئیسی گفت: «در چندسال پایانی کار دولت آقای روحانی، نظارت بر قیمت‌ها وجود نداشت؛ رئیس‌جمهور وقت کارها را رها کرده بود و وزرا هم چندان پیگیر کارها نبودند. در مجموع دولت آقای روحانی قوی‌تر از دولت کنونی بود اما به نظرم هم در سال‌های اخیر کشور را آن‌طور که انتظار می‌رفت، اداره نمی‌کرد و هم مانع بر سر راهش زیاد بود. دولت آقای رئیسی مسیر هموارتری دارد و اگر عزم درست‌کردن امور در دولت وجود داشته باشد، می‌توانند وضعیت را اصلاح کنند زیرا هیچ نهاد، ارگان یا جناحی مانعی بر سر راه دولت فعلی ایجاد نمی‌کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها