کد خبر: 548645
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۸:۳۶
| |

شورای نگهبان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان امروز در گفتگوی تلویزیونی از تأیید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را تایید کرد
کد خبر: 548645
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۸:۳۶

مهدی هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز در گفتگوی تلویزیونی از تأیید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: امیدواریم همان‌طور که از عنوان این طرح مشخص است، اجرای این مصوبه به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و رونق کسب و کارها در سال تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان در مرحله آخر اشکالات مستقل و جداگانه ای نسبت به این طرح نداشت، اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به مجوز کسب و کارهایی بود که در حوزه‌های مربوط به نظم و انضباط پولی، مالی و ارزی فعالیت دارند بحث این بود که این مجوزها باید تأیید محور باشند و این موضوع باید در مصوبه تصریح شود.

طحان نظیف ادامه داد: اصلاحی در این زمینه به عمل آمد و به این موضوع تصریح شد. ما این اصلاحات را در جلسه شورای نگهبان بررسی کردیم و امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام شد که این مصوبه خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

وی تاکید کرد: از نظر ما در شورای نگهبان طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار خلاف شرع مقدس و قانون اساسی نیست و امروز هم این موضوع را به مجلس اعلام می‌کنیم. ترتیبات بعدی برای در اختیار مجلس است و مجلس باید آن را به دولت ابلاغ کند و دولت هم در اولین فرصت باید آن را جهت اجرا ابلاغ کند. امیدوارم به زودی شاهد اجرای این مصوبه مهم باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها