کد خبر: 548034
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۲۳:۴۶
| |

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه:

ناوهای آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس باید حساب پس‌ بدهند

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: امروز آمریکایی‌ها برای تردد در خلیج‌فارس باید به ما حساب پس‌ بدهند و این نشان از اقتدار نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس است.

ناوهای آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس باید حساب پس‌ بدهند
کد خبر: 548034
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۲۳:۴۶

دریادار پاسدار علی عظمایی در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس در امامزاده سید مظفر (ع) ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و مدافعین حرم اظهار داشت: هرمزگان این افتخار را دارد که در سه جبهه از ابتدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است و شهدایی را تقدیم اسلام کرده است و در جبهه داخل مقابل منافقین کوردل در دهه ۶۰ شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش مهر، وی افزود: در جای جای خیابان‌های بندرعباس شهدایی تقدیم شده‌اند از شهید دقت در خیابان شاه حسینی سابق، شهید سقایی در مقابل خیابان آیت‌الله غفاری و شهید مرادی و احمد مجرد در سه راه مرادی بندرعباس تا شهید دباغیان در پارک‌شهر و شهید آبسواران همه در خیابان‌های هرمزگان و بندرعباس به شهادت رسیدند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: جوانان باید بدانند که برای هر قدمی در خیابان‌های هرمزگان می‌گذارند شهدایی تقدیم شده است و این شهدا در مقابل منافقین ایستادند و جان خود را فدای انقلاب کردند تا امنیت در شهر و استان به طور کامل برقرار شود.

سردار عظمایی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی از تمام شهرهای هرمزگان به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند و در مقابل دشمنان ایستادند و گردان ۴۲۲ را تشکیل دادند لذا باید افتخار کنیم هرمزگان همان طوری که عزیز دلمان شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند رزمندگان و شهدای هرمزگانی مظلوم هستند.

وی عنوان کرد: در جایی شما تصویری از شهدای هرمزگانی نمی‌بینید و این مظلومیت رزمندگان و شهدای هرمزگانی است اما این رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس در لشکرهای مختلف نه تنها فقط لشکر ثارالله در لشکر امام حسین علیه السلام و تیپ المهدی (عج) نیز حضور داشتند و شهدایی تقدیم کرده‌اند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: در عرصه دریا شهیدان دارا و رئیسی که از بازماندگان عملیات‌های جبهه‌های جنوب بودند، شهید دارا که از ناحیه پا در جبهه‌های خوزستان جانباز شده بود و با عصا راه می‌رفت و شهید اسدالله رئیسی قاری و حافظ قرآن کریم بود و به عنوان یک رزمنده آمدند در خلیج‌فارس مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستادند و به افتخار هرمزگان تبدیل شدند.

سردار عظمایی تصریح کرد: شهیدان دارا و رئیسی می‌توانستند در نبرد خلیج‌ فارس شرکت نکنند اما فرزندان خود را رها کردند و آمدند در خلیج‌فارس چرا که دشمنان بعد از والفجر هشت مستقیم وارد کارزار نبرد دریایی در خلیج‌فارس شدند و سکوهای نفتی، نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری ما را مورد حمله قرار می‌دادند و ناوگان خود را سرازیر منطقه خلیج‌فارس کرده بودند.

وی افزود: رزمندگان بندرعباس، جزیره هرمز و استان هرمزگان دور هم جمع شدند و مجموعه‌ای را تشکیل دادند و در جزیره ابوموسی با شناورهایی که باقی مانده از عملیات والفجر ۸ بود مستقر شدند و آمریکایی‌ها و قدرت‌های فرامنطقه‌ای اصلاً باور نمی‌کردند که در منطقه خلیج‌فارس با این قایق‌ها بتوان در مقابل ناوگان دریایی و ناو هواپیمابر ۳۲۰ متری با ۷۵ جنگنده و پنج هزار پرسنل بایستد اما دیدید که با قدرت ایمان جلوی آمریکایی‌ها ایستادند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: در حال حاضر جوان‌های ما بهتر از جوان‌های دیروز پا در رکاب ولایت هستد و باید از این بابت شکرگذار خداوند متعال باشیم که چگونه به برکت خون شهدا جلوی استکبار ایستاده‌ایم در حالی که سایر کشورها در مقابل صهیونیست‌ها سر خم می‌کنند.

عظمایی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها برای تردد در خلیج‌فارس باید به ما حساب پس‌بدهند چرا که ضربه ما را خورده‌اند و می‌دانند هر چه ولی‌امر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمان دهد رزمندگان اجرایی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها