محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تیم اقتصادی‌ دولت کارآمد نیستند

دولت به طور محسوسی از بحران مدیریتی رنج می‌برد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی به آقای رئیسی پیشنهاد می‌دهند که تیم اقتصادی‌اش را عوض کند یا تغییرات دیگری در کابینه به وجود آورد. واقعیت این است که دولت از بحران مدیریتی رنج می‌برد.

وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تیم اقتصادی‌ دولت کارآمد نیستند
کد خبر: 547615
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۸:۲۳:۳۲

تورم همچنان رو به افزایش است و گرانی‌ها در برخی کالاها به شدت احساس می‌شود. در این شرایط سید ابراهیم رئیسی می‌گوید که پشت‌پرده‌هایی در گرانی‌های اخیر وجود دارد اما چه پشت‌پرده‌هایی؟

به گزارش نامه نیوز، محمد مهاجری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «پشت پرده گرانی‌ها همان موضوع تحریم است اما به دلیل آنکه آقای رئیسی پیشتر گفته بود که تحریم‌ها اثری در اداره کشور ندارد و عملا وضعیت نابسمان اقتصادی را بر گردن دولت قبل انداخته بود، اکنون نمی‌تواند بگوید تحریم‌ها وضعیت اقتصادی را برهم ریخته است و حالا عنوان پشت‌پرده تبدیل به گریزگاهی برای آقای رئیسی شده است؛ وگرنه قواعد اقتصادی معلوم و مشخص است که ایراد کار از کجاست و می‌شود فهیمد که چرا یک کالا گران می‌شود و چرا تورم رو به افزایش است».

او ادامه داد: «حتما تیم اقتصادی دولت که همه از نظر فکری نزدیک به آقای رئیسی هستند، می‌دانند که علت گرانی‌ها چیست. حالا آقای رئیسی یا علل را از تیم اقتصادی‌اش جویا شده و می‌داند اما نمی‌گوید که این کار یعنی فرافکنی یا آنکه واقعا نمی‌داند و کسی هم چیزی به او نگفته است که ندانستن جرم نیست و او هم تخصص اقتصادی ندارد اما اگر این‌گونه است باید پرسید پس دقیقا وظیفه تیم اقتصادی‌اش چیست؟ آقای رئیسی چه بداند و چه نداند که علل گرانی‌ها چیست، وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تیم اقتصادی‌اش کارآمد نیستند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره کیفیت عملکرد تیم کابینه دولت، بیان کرد: «دولت آقای رئیسی اندیشمند ندارد، برنامه‌ریز ندارد، سیاستگذار و استراتژیست ندارد. اگر این افراد می‌توانستند کاری بکنند، در همین هفت‌ماه حداقل می‌دیدیم که در یک حوزه کاری انجام داده باشند. اکنون دولت به جایی رسیده است که برخی به آقای رئیسی پیشنهاد می‌دهند که تیم اقتصادی‌اش را عوض کند یا تغییرات دیگری در کابینه به وجود آورد. واقعیت این است که دولت از بحران مدیریتی رنج می‌برد و این کاملا محسوس است».

مهاجری در پایان گفت: «ممکن است برخی تصور کنند اگر برجام احیا شود، دولت دیگر گریزگاهی ندارد و آن وقت است که ناتوانی‌های مدیریت اقتصادی دولت نمایان می‌شود. به هر حال این هم هست اما من شخصا باور دارم حداقل فایده احیای برجام تعامل ایران با جامعه جهانی است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها