تداوم علامت سوال‌ها درباره جنجال مشهد

برخلاف وعده رسیدگی سریع به اتفاقات تلخ مشهد، خبری از سرعت در رسیدگی به این موضوع نیست.

تداوم علامت سوال‌ها درباره جنجال مشهد
کد خبر: 546987
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۲:۵۹:۴۷

انتقال میزبانی تیم ملی از لبنان به مشهد با حواشی زیادی همراه شده است. این بازی که از هفته دهم و پایانی مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا برگزار شد، ابتدا قرار بود به میزبانی تهران برگزار شود، ولی بعد فدراسیون فوتبال تصمیم به جابجایی میزبانی و بردن این دیدار به مشهد گرفت.

به گزارش فرارو، بحث انتقال به مشهد از همان روز‌ها نخست با پرسش‌های مکرر همراه بود، ولی سوال اصلی حول محور ورود زنان به ورزشگاه بود. درحالی که فدراسیون فوتبال ایران به فیفا تعهد داده بود که بازی‌های ملی همواره با حضور تماشاگران زن برگزار شود، ولی زمزمه‌هایی مبنی بر مجوز ندادن به حضور زنان در این بازی به گوش می‌رسید. مسئولان مشهدی همان روز نخست خبر دادند چنین موردی امکان پذیر نیست، ولی بعد‌ها دبیرکل فدارسیون فوتبال گفت که بهتر است شرایط برای ورود زنان به ورزشگاه امام رضا در مشهد هموار شود.

روز برگزاری بازی که نهم فروردین ماه بود، مشخص شد که حرف مسئولان مشهدی به کرسی نشسته و آن‌ها اجازه ورود زنان به ورزشگاه را ندادند. این اتفاق در حالی رقم خورد که تعدادی از تماشاگران زن علاقمند به فوتبال، بلیت به دست خودشان را به محل برگزاری مسابقه رساندند، ولی نه تنها آن‌ها مجوز ورود به ورزشگاه را به دست نیاوردند بلکه به صورت تعدادی از آن‌ها اسپری فلفل هم پاشیده شد. این رفتار با واکنش‌های تند داخلی و خارجی همراه شد و رسانه‌ها با جزئیات بیشتری به آن پرداختند.

نهایتا، اما ساعاتی بعد از این اتفاق زشت، رئیس جمهور دستور رسیدگی فوری به این پرونده و شناسایی و معرفی مقصران را داد. وزار و مجلسیون هم به میان آمده و همگی وعده برخورد سریع و قاطع را دادند. با این حال، اما هنوز خبری از معرفی مقصران نشده است. قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته مقصران این پرونده معرفی شود ولی هنوز چنین نشده و با توجه به واکنش‌های تازه‌ای که در این مورد صورت گرفته بعید است به زودی هم مقصری اعلام شود.

همین امروز سخنگوی قوه قضاییه گفته است که چنانچه احراز شود که مسئولین در این خصوص تقصیری داشتند برخورد خواهد شد. ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حواشی بازی فوتبال ایران و لبنان در مشهد گفت: «مشکلی بود که با بی تدبیری رخ داد و ریاست جمهور دستوراتی داد و دادستان کل ورود کرد و پرونده‌ای در دادسرای مشهد تشکیل شده و جهت شفافیت برای علل و عوامل واقعه استعلاماتی صورت گرفته و استعلاماتی در رابطه با قصور مسئولان انجام شدهاست. تا امروز پاسخ استعلامات واصل نشده و چنانچه احراز شود که مسئولین در این خصوص تقصیری داشتند برخورد خواهد شد.»

اینکه با وجود تاکید بر دستور رسیدگی سریع مسئولان ذی ربط می‌گویند هنوز پاسخ استعلامات وصول نشده در نوع خود محل بحث است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها