کد خبر: 545434
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در مشهد قابل پیش‌بینی بود/ مجلس و قوه قضائیه با ماجرای نقض حقوق شهروندی زنان در مشهد برخورد کنند

برای برگزاری مسابقه فوتبال زیر ذره‌بین فیفا باید در انتخاب شهر میزبان دقت بیشتری می‌شد

نماینده مردم تربت جام و حیدریه در مجلس یازدهم می‌گوید اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در بازی ایران و لبنان قابل پیش‌بینی بود.

اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در مشهد قابل پیش‌بینی بود/ مجلس و قوه قضائیه با ماجرای نقض حقوق شهروندی زنان در مشهد برخورد کنند
کد خبر: 545434
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰

روزهای پایانی ایام نوروز 1401 به طعم تند اسپری فلفل به صورت زنان و دختران در ورودی ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد آغشته شد. سکوت وزارت ورزش و تهدیدهای کمرنگ فیفا از یک طرف و تاکید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، بر اهمیت رعایت حدود شرعی در تصمیمات از طرف دیگر در نمازجمعه روز گذشته، کماکان این مساله را در صدر اخبار قرار داده است.

جلیلی رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام و تربت حیدریه در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره گفت: متاسفانه مدیریت بسیار ضعیفی در این ماجرا صورت گرفت که منجر به خدشه‌دار شدن اعتبار کشور در مجامع بین‌المللی و ایجاد فضای سنگین علیه نظام شد.

او ادامه داد: مدیریت ضعیف یعنی اینکه شما شهری را برای برگزاری مسابقه در نظر بگیرید که بروز چنین مشکلاتی در آن قابل پیش‌بینی بود.

فضای متفاوت فرهنگی تهران با شهرستان‌ها باید در پیش‌بینی‌های مدیران مد نظر باشد

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به این مطلب که اجازه نیافتن زنان برای ورود به ورزشگاه در مشهد قابل پیش‌بینی بود گفت: برخی از شهرستان‌ها فضای متفاوتی با تهران دارند. حتی برخی شهرهای بزرگ هم محیط متفاوتی از نظر فرهنگی با تهران دارند؛ یعنی ممکن است کنسرتی در تهران به راحتی برگزار شود اما در مشهد نتوان همان کنسرت را برگزار کرد.

او ادامه داد: وقتی قرار بود یک مسابقه فوتبال در سطح بین‌المللی در قالب مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار شود، باید پیش‌بینی می‌کردیم که زیر ذره‌بین فیفا هستیم و این بازی باید با حضور زنان در ورزشگاه برگزار شود و بر اساس این شرایط شهر مناسب برگزاری این بازی را تعیین می‌کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط شهر مشهد بروز این حواشی قابل پیش‌بینی بود گفت: من از مسئولانی تعجب می‌کنم که هیچ پیش‌بینی‌ای در این باره نکردند.

اتفاقات مشهد نقض حقوق شهروندی و ظلم در حق اعتبار نظام بود

رحیمی جهان‌آبادی با انتقاد از رویه برگزاری این مسابقه و فروش بلیت به زنان گفت: اینکه اول بلیت بفروشند، بعد زنان را به ورزشگاه راه ندهند و بعد تجمع آنها را مدیریت نکنند و با اسپری فلفل و گاز اشک‌آور با زنان و دختران برخورد کنند نقض حقوق شهروندی و شأن بانوان محترم و ظلم در حق حیثیت نظام به عنوان نظامی مردمی و مردم‌سالار است.

او خاطرنشان کرد: بدنه مدیریت کشور نیروهای دلسوز و مردمی هستند اما متاسفانه این تصمیمات اجحاف در حق صورت کلی نظام می‌کند که هرگز راضی به این برخوردها با مردم نیست.

حواشی پیش‌آمده در مشهد باید از طرف مجلس و قوه قضائیه پیگیری شود

رحیمی جهان‌آبادی با بیان این مطلب که این مساله باید از طرف مجلس و قوه قضائیه پیگیری شود گفت: باید با هر مدیری که در این ماجرا ضعیف و بد عمل کرده و نتوانسته این ماجرای ساده و بدیهی را مدیریت کند و موضوعی ساده را به چالش تبدیل کرده، برخورد شود.

او توضیح داد: ضعف مدیریتی‌ را که در استان‌ها بروز می‌کند نباید به نظام جمهوری اسلامی که نظامی مردمی است و نسبت به جایگاه زنان نگاه ویژه دارد تعمیم دهیم.

نماینده مردم تربت جام و تربت حیدریه در مجلس یازدهم همچنین گفت: تنگ‌نظری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها منجر به شکل‌گیری این مسائل شده و بستر تخریب و موج‌سواری علیه نظام را مهیا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: قدر مسلم باید با مدیران ضعیف و بی‌برنامه چه در بخش فدراسیون فوتبال چه نهادهای دیگری که در برگزاری و این شیوه مقابله با زنان نقش داشتند، برخورد جدی شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها