رئیسی در دیدار جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی:

ارزش یارانه ۴۵ هزارتومانی، امروز ۷ هزار تومان شده

قریب به ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند

رئیس جمهور تاکید کرد: باید رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم وگرنه یارانه ۴۵ هزارتومانی را که به همه مردم می دادند امروز ارزشش ۷ هزار تومان شده است.

ارزش یارانه ۴۵ هزارتومانی، امروز  ۷ هزار تومان شده
کد خبر: 545380
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۰۷:۱۶:۱۱

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی با تبریک روز جمهوری اسلامی، گفت: روز ۱۲ فروردین روز بسیار مهم و مبارکی در تاریخ انقلاب است. هیچ نعمتی بالاتر از نعمت جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور افزود: باید نظام جمهوری اسلامی پاسداشته شود و پاسداشت آن در واقع از جلوه های شکر است.

رئیسی تصریح کرد: اگر تمام نعمت ها داده می شد اما نعمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این کشور نبود، کشور ما هم یک کشور مدعی توسعه یافتگی فقط در اقتصاد می شد.

رئیس جمهور افزود: اما توسعه یافتگی فقط در اقتصاد نیست بلکه توسعه در معنویت، اخلاق و تمام نیاز انسان باید مورد توجه قرار گرفته و اینگونه کشورها فقط در اقتصاد توسعه داشته و در ابعاد انسانی مشکل دارند.

رئیسی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات ۴۰ ساله اول انقلاب به استناد بیانیه گام دوم انقلاب گام هایی برداریم که عقب ماندگی هایی را که تاکنون بوده جبران شود و وظیفه جدی دستگاه ها این است که هم با نگاه به گذشته عبرت اندوزی کنند و هم نگاه به آینده داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی حاضران در جلسه بر لزوم ساماندهی بافت قدیمی و پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: برای ساماندهی این بافت، ضمن مطالعه اقدامات انجام شده باید یک طرح نو ایجاد شود تا بتواند مظاهر فرهنگی و میراث گرانقدر دلبستگی به امام هشتم حفظ شود در عین اینکه بازسازی انجام می شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه کار اقتصادی باید با هویت فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: توسعه یافتگی در تمام استانها باید با حفظ هویت فرهنگی باشد.

رئیس جمهور جوانگرایی را مساله ای مهم برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند و خسارتی هم از این اعتماد دیده نشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه سفرهای استانی دولت بدور از تشریفات است، تصریح کرد: در گذشته برای سفرهای استانی روسای جمهور تشریفات و پروتکلهای خاصی لحاظ می شد اما ما در ۱۸ سفر استانی دولت سیزدهم هیچکدام از این کارها را انجام ندادیم.

رئیسی افزود: ما از فرودگاه مستقیم به کارخانه و پروژه های نیمه تمام برای حل مشکلات می رویم و سفرهای دولت از اقدامی تشریفاتی به سفرهای کاری تبدیل شده است. روش دولت پرهیز از تشریفات است.

رئیسی با اشاره به وجود زمینه برای فعالیت بانوان در دولت، خاطرنشان کرد: دولت از طرح های فرهنگی ارائه شده توسط بانوان استقبال می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: پژوهش در موضوعاتی مانند نظام بانکی، مالیات، بیمه، واردات و صادرات و رمز ارزها موجب بازگشایی گره ها می شود. این مسائل می تواند به عنوان موضوع پژوهش در حوزه های علمیه قرار گیرد و دولت هم از این پژوهش ها استقبال می کند. ارتباط بین دولت و مجموعه های اندیشه ورز می تواند گره گشا باشد.

رئیسی اظهار داشت: برای «برنامه تحول دولت» وقت زیادی گذاشته شده است و بسیاری از اندیشکده ها در این زمینه نقش داشتند.

رئیسی خاطر نشان کرد: در این برنامه برای ۳۷ موضوع مهم کشور برنامه ریزی شده است. در این برنامه چالش ها، رویکردهای دولت و تحول ها آمده است.

رئیس جمهور درباره بعضی انتقادات مطرح شده درخصوص دخالت برخی افراد در انتصابات استانی و اداره استانها، تاکید کرد: من صریحا چندین بار و از جمله اخیرا در جلسه با استانداران گفتم تحت تاثیر شخص، نهاد یا جایگاهی قرار بگیرید، قابل قبول نیست.

رئیسی بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: قریب به ۲۸ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند. کار فرهنگی در زمینه حجاب تقدم بر کار قهری دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردمی شدن دولت یعنی اینکه مردم در تمامی بخش ها حضور فعال و جدی داشته باشند.

رئیس جمهور افزود: باید رشد اقتصادی، ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را بالا ببریم وگرنه یارانه ۴۵ هزارتومانی را که به همه مردم می دادند امروز ارزشش ۷ هزار تومان شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها