کد خبر: 543731
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۱:۴۱:۲۳
| |

رئیس قوه قضاییه:

باید موانع اصلی تولید شناسایی شوند

چگونگی ضوابط پایدار بر فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه موانع اصلی تولید باید توسط مسوولان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی شناسایی و برطرف شود گفت: بایستی از فکر و نبوغ افراد در جهت رونق تولید و ارزش افزوده در حوزه اقتصادی بهره گرفت.

باید موانع اصلی تولید شناسایی شوند
کد خبر: 543731
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۱:۴۱:۲۳

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نسخه مناسب این استان باید متناسب با مولفه‌ها، ظرفیت‌ها، مشکلات و استعدادهایش پیچیده شود زیرا برای همه استان‌ها نمی‌توان یک نسخه واحد درنظر گرفت.

به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه برای نسخه متناسب با سیستان و بلوچستان و ظرفیت‌های آن باید از نخبگان و مدیران این استان و همفکری آنان و کمک مرکز، مجلس و دولت استفاده کرد افزود: با آگاهی از ضعف و مشکلات مردم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مسأله اقتصاد همیشه مهم بوده و هم‌اینک شرایط ویژه پیدا کرده تصریح کرد: دشمن با تحریم و فشار اقتصادی بر معیشت مردم می‌خواهد پیروز شود از اینرو باید در مقابل تحریم‌های ظالمانه جهاد اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای تولید داخلی باید ارزش قائل شد زیرا در این حالت استقلال اقتصادی و سیاسی کشور فراهم می‌شود افزود: چگونگی حمایت از تولید بسیار مهم است و امروز همه مسوولان در این رابطه سخن می‌گویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در رابطه با چگونگی حمایت از تولید نظر واحدی وجود ندارد ادامه داد: برخی مواقع اقداماتی انجام و فکر می‌کنیم به تولید کمک می‌شود اما نتیجه عکس می‌دهد.

وی با بیان اینکه در تشخیص فساد و خلاف مرزهای آن مشخص نشده و در اینجا اختلاف نظر داریم زیرا با این افراد باید به طرق مختلف برخورد کرد گفت: متاسفانه یک نظر واحد در زمینه فساد، فاسد و متخلف مشخص نشده و چون با هم فرق نمی‌گذاریم یکجا ضربه می‌زنیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه از فعالان تولید و سرمایه‌گذاری باید حمایت کنیم اما متاسفانه سرمایه‌گذار را فراری می‌دهیم و نیاز است که فهم مشترکی در این زمینه پیدا شود خاطرنشان کرد: در تنظیم ضوابط بین کار و کارفرما یک فهم مشترکی نداریم چون رابطه مستقیمی با تولید دارند و باید قوانینی نوشته شود که به ضرر هیچ کدام نشود زیرا خلل در این موارد به تولید ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه چگونگی ضوابط پایدار بر فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم است اظهارداشت: ضوابط و مقررات باید پایدار باشد تا سرمایه‌گذار خیالش از انجام فعالیت‌های اقتصادی راحت و امیدوار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تمام قوانین صادرات و واردات در یک کتابچه تهیه و بین فعالان اقتصادی توزیع شده است گفت: در مقام تخصصی کردن کارها در قوه قضاییه هستیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه قاضی بومی با مشکلاتی روبرو است و ما در تلاش برای حل این مشکل هستیم افزود: واردات برخی نیازهای صنایع با تخفیفات لازم تسهیل شود تا صنعتگر و تولیدکننده به خاطر مواد اولیه با مشکل روبرو نشوند.

رییس قوه قضاییه گفت: در سفر به بندرعباس تعدادی از وسایل راهسازی سالیان سال در زیر آفتاب مانده و از بین رفته بود این درحالیست که کشور به شدت به آن نیاز دارد و  قطعا ضعف مدیریت در این مهم کاملا مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به طور قطع حمایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها