کد خبر: 542404
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۱:۴۲:۳۳
| |

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس:

صدا و سیما نفس شبکه نمایش خانگی را گرفته/ باید نظارت بر پلتفرم‌ها به وزارت ارشاد برگردد

نماینده سابق مجلس از عملکرد ساترا در نظارت بر شبکه های پخش خانگی انتقاد کرد.

صدا و سیما نفس شبکه نمایش خانگی را گرفته/ باید نظارت بر پلتفرم‌ها به وزارت ارشاد برگردد
کد خبر: 542404
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۱:۴۲:۳۳

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس از عملکرد ساترا در نظارت بر شبکه های پخش خانگی انتقاد کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در رقابت با رسانه‌های دنیا شکست خورده‌ایم، گفت: استقبال از ماهواره در ایران زیاد است، در چند سال اخیر شبکه های پخش خانگی توانستند با تولید محتوای مخاطب پسند جایگاهی را برای جذب مخاطب پیدا کنند و حتی بخشی از مخاطبان ماهواره را هم پای برنامه‌های خود نشاندند. رسانه‌های خانگی توانستند با رعایت حریم‌ها، معذورات را بردارند و مخاطب خود را جذب کنند، در این زمینه مثال‌های مختلفی از قهوه تلخ گرفته تا جیران وجود دارد.

وی ادامه داد: پلتفرم‌های شبکه خانگی رقیب صدا و سیما هستند، حالا نفس رقیب را دست صدا و سیما داده‌اند، مسلم است خطوطی را ترسیم می‌کند که مانع فعالیت و رشد شبکه نمایش خانگی شود. اینکار باعث می‌شود تا جرعه نفس پلتفرم‌ها در مقابله و مواجهه با برنامه‌های ماهواره گرفته شود.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: تصمیماتی که مجلس در این دوره گرفت درست نبود، در صنعت دیجیتال جایگاهی داشتیم که با طرح صیانت جایگاه مان را در این صنعت از دست می دهیم، رسانه در درآمد ناخالص ملی داخلی اثرگذار است. هنرمندان و هنرپیشه‌ها که در دوران کرونا جایی نداشتند در صنعت شبکه خانگی برای خود میدانی را کسب کردند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه نظارت شبکه‌های خانگی از وزارت ارشاد به ساترا داده شده است، اظهار داشت: وزارت ارشاد کار خود را انجام می داد و کم یا زیاد ممیزی تولیدات شبکه‌های خانگی را انجام می داد، الان کار دست رقیب این صنعت قرار گرفته است و معلوم است که جلوی شبکه‌های خانگی را می‌گیرد تا خودش بتواند بدون رقیب کار کند. این کار به غیر از اینکه شبکه نمایش خانگی همچون تلویزیون بی‌اثر و بی‌مخاطب خواهد شد، هنرمندان را نیز دلسرد کند. 

وی تاکید کرد که باید این رویه نادرست اصلاح شود و همچون همیشه وزارت ارشاد مسئولیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی را بر عهده داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها