کد خبر: 541316
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۲۹:۰۱
| |

امام جمعه کرج:

رعایت حقوق عمومی از مصادیق جهاد است

امام جمعه کرج رعایت حقوق عمومی هم از مصادیق جهاد است، گفت: تلاش برای برقرار امنیت در جامع از موارد جهاد است و ظلم نکردن به دیگران هم نوع دیگری از جهاد است

رعایت حقوق عمومی از مصادیق جهاد است
کد خبر: 541316
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۵:۲۹:۰۱

سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه قرض الحسنه و کمک به همنوع چند برابر ثمره دنیایی و آخرتی دارد، تصریح کرد: درختکاری و ترویج این فرهنگ باید حتماً در دستور کار قرار گیرد و در استان البرز نیاز است که به موضوع درختکاری و حفظ فضای سبز توجه شود.

به گزارش مهر، امام جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از وظایف متدینین حفاظت از منابع طبیعی و آب است، ادامه داد: هیچ کس مالک آب نیست و اینگونه نیست که کسی با پرداخت پول مالک آب شود و هیچ کس اجازه مصرف زیاد و بی اندازه آب را ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه ما در نابودی منابع طبیعی و ذخایر استاد هستیم، ادامه داد: درختکاری و ترویج حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

امام جمعه کرج با اشاره به سالروز ولادت امام حسین (ع) و تبریک روز پاسدار به همه زحمتکشان این حوزه گفت: یکی از وجوه شبیه نهضت عاشورا با انقلاب اسلامی جنگ نابرابر و مظلومیت جبهه حق است و کسانی که در این جبهه هستند، باید روحیه تکلیف گرا داشته و با ایمان قوی اهل ایثار و از خود گذشتگی باشند.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی با این روحیه در مقابل هجوم توطئه‌های سهمگین و فتنه‌های پیچیده استکبار و عناصر داخلی ایستادگی و از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند، افزود: کمبودهای مادی و نقصان با تلاش جهادی پاسداران انقلاب اسلامی از بین رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان نقش سپاه را در پیشبرد انقلاب و تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه‌ای و شکل دهی به جبهه مقاومت و بیداری اسلامی و به شکست کشاندن آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را به خوبی می‌دانند، متذکر شد: این عزیزان همیشه در کانون تهاجم بیگانگان و دشمنان و جریان‌های ضد انقلاب و لجن پراکن خارجی هستند و متأسفانه گاهی دوستان نادان هم به این مسیر و هدف کمک می‌کنند.

حسینی‌همدانی با اشاره اینکه شناخت این نهاد از نظر نقش و ماهیتی که برای انقلاب و اسلام دارد برای مردم به ویژه جوانان در گام دوم انقلاب یک ضرورت است، گفت: این را دشمنان انقلاب و استکبار جهانی بدانند که در دفاع از انقلاب و ایران ملت ایران همگی پاسدار هستند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رویکرد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی نظام اسلامی که عده‌ای را ناراحت کرده از مصادیق جهاد است، گفت: ما این دشمن لجوج را که در مذاکرات هم به دنبال کارشکنی است هر جمعه با شعار مرگ برآمریکا یاد می‌کنیم.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه رعایت حقوق عمومی هم از مصادیق جهاد است، تصریح کرد: تلاش برای برقرار امنیت در جامع از موارد جهاد است و ظلم نکردن به دیگران هم نوع دیگری از جهاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه جهاد در مقابل جنگ نرم امپراطوری خبری استکبار جهانی مصادیق دیگری از جهاد است، گفت: این جهاد از مصادیق جهاد اولویت دار در شرایط کنونی است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز صحنه جنگ عوض شده است و دشمنان به جایی تصرف خاک به دنبال تسلط بر دل و ذهن و افکار عمومی هستند، گفت: برای این جنگ باید به سرعت ورودی‌ها خود را محکم کنیم و کوتاهی در فراهم کردن شبکه ملی اطلاعات پذیرفته نیست و یکی از مصادیق در این حوزه جهاد تبیین است.

وی اشاره به این موضوع مهم دیگر سواد رسانه برای حضور امن در فضای مجازی است، ادامه داد: امروز بیشترین تحرکات بر علیه ایران اسلامی تحرکات تبلیغات و جنگ نرم است و تبلیغات برای سوار شدن بر افکار عمومی از سوی دشمن به شدت در حال افزایش است.

امام جمعه کرج با اشاره به امید آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی توسط افسران جنگ نرم و تاکید رهبری معظم انقلاب بر این موضوع گفت: شیوه امام سجاد (ع) جهاد تببین و با سلاحی برنده‌تر از زبان خطابه بود.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق دیگر جهاد خانواده داری است که دارای اهمیت بالایی است، ادامه داد: دشمنان با اساس خانواده و تشکیل آن مخالفت می‌کنند و شیطان و جنود آن تلاش می‌کنند که نهاد خانواده از هم بپاشد و کار شیطان تفرقه افکنی بین زن و شوهر است و جهاد بانوان و زنان جامعه اسلامی به تعبیر امیر المومنین خانواده داری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها