علی خضریان، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مجوزی از ستادکل نیروهای مسلح برای خرید خدمت سربازی گرفته نشده

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز مجلس مجوزی از ستاد کل نیروهای مسلح یا دفتر فرماندهی کل قوا برای خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خارج از کشور نگرفته است.

مجوزی از ستادکل نیروهای مسلح برای خرید خدمت سربازی گرفته نشده
کد خبر: 540668
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۱:۳۰:۱۱

علی خضریان، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی بند الحاق ۳ تبصره ۱۰ درباره خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب مقیم خارج از کشور در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: رویکرد مجلس در زمان بررسی سهم صندوق توسعه ملی این بود که تغییر در آن منوط به اخذ مجوز است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، فرماندهی نیروهای مسلح با مقام معظم رهبری است»، گفت: مجلس در حالی موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را بررسی می کند که مجوزی از ستاد کل نیروهای مسلح یا دفتر فرماندهی کل قوا گرفته نشده است، پس چرا انتظارات اجتماعی نابه جا ایجاد کرده و یک کار عوام فریبنده برای جوانان می کنیم که برای آن هم هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته نشده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من هم موافق تعیین تکلیف جوانان مشمول غایب هستم اما مگر می خواهیم مخدر به جوانان داده و آن ها را ظرف یکی دو هفته دچار خوش خیالی باطل کنیم؟ در حالی که می دانیم این موضوع بدون مجوز ستاد کل در شورای نگهبان رد می شود چرا بار اجتماعی و روانی به جامعه تحمیل می کنیم؟

وی از نیکزاد رییس مجلس خواست که این بند به کمیسیون تلفیق برگشته تا نظر کتبی و رسمی نیروهای مسلح اخذ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها