کد خبر: 537927
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۰۸:۰۹:۲۷
| |

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دیدارهای روحانی، خاتمی، ناطق نوری مسبوق به سابقه است

قتل به‌علت روابط نامشروع ریشه در قوانین فرانسوی دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دیدارهای روحانی، خاتمی، ناطق نوری و برخی شخصیت های دیگر سیاسی مسبوق به سابقه است و چیز جدیدی نیست.

دیدارهای روحانی، خاتمی، ناطق نوری مسبوق به سابقه است
کد خبر: 537927
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۰۸:۰۹:۲۷

حجت الاسلام محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب عصر امروز (یکشنبه 24 بهمن) در نشست خبری، در پاسخ به سوالی در مورد ماهیت دیدارهای روحانی، خاتمی، ناطق نوری و برخی شخصیت های دیگر سیاسی ضمن بیان اینکه این دیدارها مسبوق به سابقه است و چیز جدیدی نیست، اظهار داشت: مجموعه اصلاحات و اعتدال عقبه‌ای قوی دارد و از زمان روی کار آمدن آقای روحانی به هم نزدیک شده‌اند و دولت روحانی محصول نزدیک شدن این دو جریان بودند.

به گزارش فارس، وی افزود: در دوم خرداد، جریان راست و اعتدال سمت آقای ناطق بودند و در طرف مقابل جریان چپ طرف آقای خاتمی بودند اما از سال 92  به بعد جریان اعتدال به اصلاح‌طلبان نزدیکتر شدند و اتحادیه و تشکیلات نانوشته ای درست کردند که محصول آن دولت روحانی، مجلس دهم و شورای چهارم و پنجم شد.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: نقدهای جدی مطرح است که آیا این ائتلاف به جامعه کمک کرد؟ و بحث عمده ما واکاوی این است که همکاری ما با اعتدال چه اندازه به پیشرفت اصلاحات کمک کرد. 

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم لیست دادیم و از انتخابات حمایت کردیم ولی این جریان منتقدین جدی دارد که می‌گویند شما تلاش می‌کنید اصلاحات را از طریق حضور در مجلس پیش ببرید.

رهامی با بیان اینکه این روش به خاطر اینکه آقای روحانی در اواخر دولتش موفق نشد به اهدافش برسد و مجلس دهم موفق نبود، مورد نقد جدی واقع شده است، تصریح کرد: الان جلسات با این موضوع است که با کدام روش جلو برویم و چگونه آسیب‌شناسی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ما دنبال این بودیم که اصلاحات در چارچوب قانون اساسی می‌تواند به اهدافش برسد ولی این جریان منتقدان جدی دارد.

وی افزود: عقبه اصلاحات به روش ما انتقادات جدی دارد و اصلاحات به خاطر همکاری با این مجموعه و این روش مقدار زیادی از عقبه خود را از دست داده و دچار آسیب جدی شده است. 

رهامی با بیان اینکه من قبلا می‌گفتم انتخابات استراتژی اصلاح طلبان است و بدون انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نمی‌توانید جلو بروید، گفت: با این حال منتقدان می‌گویند این روش جریان همکاری اصلاحات با اعتدال جواب نداده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به جریان خط امام تصریح کرد: این جریان بیشتر به آرمان های امام مثل عدالت و رفع محرومیت و عدالت و نفی اشرافیت و ساده‌زیستی تاکید دارند و آرمان ها در این میان گم شده است. 

وی افزود: الان بحث های کلان، نقد این است که ما باید با همان سیستمی که وارد انتخابات مجلس دهم و یازدهم شدیم سمت انتخابات مجلس برویم و یا بیشتر به سمت جنبش اجتماعی و مردم برویم تا عقبه مان را حفظ کنیم.

رهامی با بیان اینکه عقبه و سازمان رای اصلاح طلبان شدیدا بخاطر عملکردهای دولت روحانی و شورای شهر خیلی آسیب دید، تصریح کرد: به همین دلیل، مردم صندوق های رای را ترک کردند و دلسرد شدند و به همین دلیل تحلیل صندوق های رای برای ما بحث محوری هست. 

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به اینکه آنچه قتل‌های ناموسی خوانده می‌شود ریشه فرانسوی دارد، گفت: کشتن افراد به خاطر روابط نامشروع از فقه منبعث نشده و برخی قوانین در این زمینه مثل ماده 630 تعزیرات عمومی مصوب سال 1304 کپی‌برداری قانون مجازات عمومی فرانسه مصوبه سال 1810 است که معروف به  «قانون ناپلئون» است؛ پس ریشه در قوانین فرانسوی دارد، نه قوانین ایرانی و اسلامی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها