دعوت‌نامه‌ای برای اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طبا/ بازگشت محمد هاشمی به کارگزاران؟

با رفتن غلامحسین کرباسچی و قرار گرفتن حسین مرعشی در راس حزب کارگزاران سازندگی به عنوان دبیرکل قرار است کمیته‌ای تشکیل و به اسم استفاده از تجارب اعضا و موسسان حزب کارگزاران افرادی همچون محمد هاشمی را متقاعد سازند که به حزب برگردند.

دعوت‌نامه‌ای برای اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طبا/ بازگشت محمد هاشمی به کارگزاران؟
کد خبر: 534934
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۱:۵۰

 ۷ سال قبل یعنی مهرماه سال ۱۳۹۳ محمد هاشمی برادر مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس دولت کارگزاران طی نامه‌ای از همه مسئولیت‌های خود در حزب کارگزاران سازندگی استعفا کرد. وی در توضیح دلیل کناره گیری خود گفته بود که این حزب در عمل، به «جبهه» تبدیل شده است.

به گزارش فارس، او طی مصاحبه‌ای علت استعفایش از حزب کارگزاران را تشریح کرده و گفته بود:‌ وقتی شما احساس می‌کنید که آن انسجام که لازمه فعالیت سیاسی درون شورای مرکزی یک حزب است، وجود ندارد، دیگر فعالیت در آن ضروری به نظر نمی‌رسد. بنابراین به نظرم رسید که نیاز است شورای مرکزی حزب هماهنگ‌تر باشد و به همین دلیل از حزب کارگزاران خداحافظی کردم. 

ماجرای استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران سازندگی که از لحاظ مشی و خط سیاسی به برادر او نزدیک و حتی در سپهر سیاسی، این حزب را حزب خانوادگی هاشمی عنوان می‌کنند، بیشتر به دلیل ورود برخی چهره‌ها همچون محمدقوچانی و ... که وابسته به جبهه دوم خرداد بود، بر‌می‌گردد.

او دو سال بعد از استعفا از کارگزاران همین موضوع را تائید کرد و گفت: مسائلی که درباره اضافه شدن افراد جدید مطرح‌شده بود، یکی از دلایل کناره‌گیری‌ام از حزب بود، اما آنچه من عنوان کردم این بود که حزب، دیگر حزب کارگزاران نبود، رفتار حزبی نداشت و جبهه‌ای عمل می‌کرد، برای همین به نظرم رسید که جدا شوم.

البته محمد هاشمی قبل از تغییرات در حزب کارگزاران هم با برخی رویکردها زاویه داشت. کما این که در سال 1375 نیز ترجیح وی کاندیداتوری مرحوم حسن حبیبی یا خودش به سید محمد خاتمی به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت کارگزاران بود، اما در نهایت، با تاخیر این حزب، خاتمی را برگزید. 

حالا بعد از گذشت 7 سال، با رفتن غلامحسین کرباسچی و قرار گرفتن حسین مرعشی در راس حزب کارگزاران سازندگی به عنوان دبیرکل قرار است کمیته‌ای تشکیل و به اسم استفاده از تجارب اعضا و موسسان حزب کارگزاران افرادی همچون محمد هاشمی را متقاعد سازند که به حزب برگردند.

در راستای همین کمیته‌ای که توضیحات آن در بالا ذکر شد، دعوت‌نامه‌ای به اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌طبا نیز ارسال کرده است.

حزب کارگزاران سازندگی یکی از احزاب طرفدار مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی است که از سال 76 به بعد در طیف اصلاح‌طلب تقسیم‌بندی می‌شود. غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران برای مدت طولانی دبیرکلی این حزب را بر عهده داشت. اعضای این حزب را مدیران و مسئولان دولت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل می‌دهند.

این حزب در انتخابات‌های ریاست جمهوری سال‌های 76 ،‌ 80، 84 ،‌ 88 ،‌ 92، 96 و 1400 به ترتیب از محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ میرحسین موسوی،‌ حسن روحانی و عبدالناصر همتی اعلام حمایت کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها