کد خبر: 534225
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۰۸:۰۴:۵۸
| |

مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس:

طرح اصلاحی «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» هفته آینده به صحن می‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از نهایی شدن طرح اصلاحی و جدید این کمیسیون برای «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده راهی صحن مجلس می‌شود.

طرح اصلاحی «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» هفته آینده به صحن می‌رود
کد خبر: 534225
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۰۸:۰۴:۵۸

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس با اشاره به بازگشت طرح « تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» از صحن مجلس به کمیسیون امنیت ملی با نظر رئیس مجلس، اظهار داشت: طرحی که پیش از این به تصویب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رسیده بود، هشت ماده و سه تبصره داشت و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، اما با نظرات جدید ارائه شده از سوی برخی دستگاه‌ها و ستاد کل نیروهای مسلح و در نهایت با تصمیم رئیس مجلس، این طرح مدتی قبل به کمیسیون بازگشت و پیش‌نویس طرح دیگری به کمیسیون ارائه شد.

به گزارش فارس، وی افزود: در حدود دو ماه اخیر، این طرح را بررسی و اصلاح کرده‌ایم که در قالب یک ماده واحده با چهار تبصره آماده رأی‌گیری در کمیسیون امنیت ملی است، اما در دو جلسه اخیر کمیسیون به دلیل آنکه تعداد اعضا به حدنصاب نرسید، رأی‌گیری برای آن صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون در صورت باقی ماندن زمان، برای این طرح رأی‌گیری خواهد شد و اگر فرصت نشود، در هفته آینده در جلسه کمیسیون رأی‌گیری و تعیین تکلیف می‌شود و هر زمان که طرح از کمیسیون بیرون بیاید، خارج از نوبت در صحن مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد، چرا که نوبت قبلی آن محفوظ است.

ذوالنور تصریح کرد: شاکله طرح قبلی در طرح جدید حفظ شده، اما برخی تغییرات اعمال شده است؛ از جمله اینکه تعیین کمیته دائمی پدافند غیرعامل که با حضور هفت یا هشت وزیر در طرح قبلی پیش‌بینی شده بود، در طرح جدید منتفی شده و این کمیته به اساسنامه اولیه سازمان پدافند غیرعامل ارجاع داده شده است.

وی تأکید کرد: هرچند طرح فعلی جامعیت طرح قبلی را ندارد، اما برای به جریان افتادن بهتر فعالیت‌های کشور در حوزه پدافند غیرعامل و پشتیبانی قانونی از فعالیت‌های سازمان پدافند عامل و نیز امکان ورود نظارتی مجلس به حوزه دستگاه‌هایی که تکالیف این حوزه را دنبال نمی‌کنند، در مجموع قابل قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها