کد خبر: 532890
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۶:۴۰:۰۴
| |

سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

جهان امروز با خلأ ایدئولوژیک روبرو است/ انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در دنیا طرفداران بی‌شماری دارند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اعلام این خبر که برای کمک به نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج هم وارد صحنه خواهند شد،‌ بیان داشت: در این راستا باید ستاد مرکزی تأسیس شود، همچنین ناشران سالانه اثر‌هایی در زمینه دفاع مقدس چاپ کنند.

جهان امروز با خلأ ایدئولوژیک روبرو است/ انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در دنیا طرفداران بی‌شماری دارند
کد خبر: 532890
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۶:۴۰:۰۴

اختتامیه جشنواره ملی ترجمان فتح با موضوع ترجمه و تألیف ادبیات مقاومت به زبان‌های زنده دنیا امروز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، سردار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، علی‌اصغر جعفری رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

جهان امروز با خلأ ایدئولوژیک روبرو است

به گزارش فارس، در این مراسم محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، انقلاب اسلامی را یک انقلاب جهانی دانست و بیان داشت: رسالت انقلاب اسلامی مربوط به همه انسان‌های عالم است. امروز روزی است که ایران اسلامی، انقلاب را بیش از گذشته به جهان معرفی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه جهان امروز با خلأ ایدئولوژیک روبرو است، به نقدنئولیبرالیسم پرداخت و گفت: به جرأت می‌توان گفت تفکر نئولیبرالیسم امروز در برابر اسلام، شکست خورده است، زیرا طرفداران این تفکر، عالم را با ظلم و ستم‌های بی‌شمار خود غارت کردند.

تفکر نئولیبرالیسم دیگر در جهان خریداری ندارد

نقدی در ادامه با اشاره به آسیب‌‌های عملکرد حاکمان نئولیبرالیسم تصریح کرد: امروز سیاست نئولیبرال‌ها شکست خورده و اقتصاد آن‌ها نه‌ تنها با شکست مواجه شده است.در یک کلمه می‌توان گفت که تمام نقشه آن‌ها خاصیت خودشان را از دست داده است و تفکر نئولیبرالیسم دیگر در جهان خریداری ندارد.

وی افزود: امروز طرفداران تفکر نئولیبرالیسم در نقاط مختلف جهان اقدام به بمباران و قتل عام مردم بی‌گناه می‌کنند. با این وجود، این‌گونه اقدامات نه‌ تنها در نزد افکار عمومی جهان پذیرفته نیست، بلکه مورد تأیید هیچ جامعه‌ای هم قرار نمی‌گیرد.

سردار نقدی

پیام دفاع مقدس نجات‌بخش بشریت است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه رسانه‌های نئولیبرالیسم در خلأ به سر می‌برند، اظهار داشت: رسانه‌های غربی به بهانه‌های مختلف در پی یافتن راهی برای بیرون آمدن از این باتلاقی هستند که خودشان آن را درست کردند.

وی نقش پیام دفاع مقدس و رسانه مرتبط با آن را نجات‌بخش بشریت توصیف کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس برادری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌ها زبانزد بود.آن فداکاری‌ها عامل نجات‌بخش بشریت است. البته دشمنان با خفقان رسانه‌ای که ایجاد کردند، تلاش مضاعف کردند تا پیام دفاع مقدس به دیگران منتقل نشود.

 نهضت ترجمه شکل بگیرد

نقدی با اشاره به کوه ساختن دشمن از کاه درباره انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن‌ها کوچک‌ترین اتفاق در ایران اسلامی را بزرگ جلوه می‌دهند، حتی گاهی از هیچ، جنجال رسانه‌ای درست می‌کنند. این در حالی که قتل عام و جنایت‌های دولتمردان خود را سانسور می‌کنند.

وی خواستار شکل‌گیری نهضت ترجمه شد و افزود: باید با نهضت ترجمه حقایق اسلام و دفاع مقدس را به جهان نشر دهیم، چرا که در دفاع مقدس همه پای کار بودند؛ یعنی عاملی که باعث پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها شد، همین حضور مردم در کنار نظامیان بود.

سردار نقدی

ورود سپاه و بسیج برای نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اعلام این خبر که برای کمک به نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس، سپاه و بسیج هم وارد صحنه خواهند شد،‌ بیان  داشت:در این راستا باید ستاد مرکزی تأسیس شود. همچنین ناشران سالانه اثر‌هایی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ کنند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در دنیا طرفداران بی‌شماری دارند و باید به این طرفداران نقش بیشتری داده شود، ادامه داد: درباره ترجمه کارهای دفاع مقدس باید به شکل نهضتی وارد گود شد. زیرا  ظرفیت‌های زیادی در بین جوانان ایرانی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها