کد خبر: 532092
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۱:۰۶
| |

کاری کرده‌اند که طلاب هم می‌خواهند از حوزه علمیه انصراف دهند

مشکلات معیشتی سبب شده تا برخی از طلاب به اجبار از حوزه علمیه انصراف بدهند.

کاری کرده‌اند که طلاب هم می‌خواهند از حوزه علمیه انصراف دهند
کد خبر: 532092
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۱:۰۶

آیت الله سبحانی با اشاره به ضرورت تامین خوراک فکری مسلمانان و ایرانی های ساکن در خارج از کشور، تاکید کرد: حوزه های علمیه باید در کنار مباحث سیاسی به فکر مسائل ایمانی، اعتقادی و فکری این افراد باشند.

له گزارش انتخاب، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید خواستار توجه شورای عالی حوزه به معیشت طلاب و تربیت خطبای زباندان شد و گفتند: عده ای از طلاب به خاطر اینکه عائله آنها تامین نمی شوند در فکر انصراف از حوزه هستند که باید فکری در این باره کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: نارضایتی مردم در مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی ضربه به انقلاب اسلامی می‌زند، مسوولان فاصله خود را با مردم کمتر و سعی کنند رضایت عمومی را کسب نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوالات و نیازهای جدید در جامعه، تاکید کرد: پاسخ به فقه مسائل معاصر در حوزه های مختلف سیاسی، پزشکی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند همفکری و تعامل علمای جوان و اساتید حوزه است.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت بهبود معیشت طلاب حوزه های علمیه و استقلال حوزه، بیان کرد: بالاترین درآمد طلاب حوزه به دو میلیون تومان هم نمی رسد و با این شهریه نمی توان خانواده را اداره کرد، مشکلات معیشتی سبب شده تا برخی از طلاب به اجبار از حوزه علمیه انصراف بدهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها