علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس:

مردم به ما می‌گویند که در مجلس چه می‌کنید؟

نماینده مردم شیراز در مجلس از پرداختن مجلس به مسائل فرعی و حاشیه‌ای انتقاد کرد و گفت: بیش از ۸۰۰ طرح به مجلس آوردیم. این یعنی بیشتر از ۴ سال مجلس قبل. رهبری فرمودند که مسائل مهم را با لایحه به مجلس ببرید. مردم به ما می‌گویند که در مجلس چه کار می‌کنید؟

مردم به ما می‌گویند که در مجلس چه می‌کنید؟
کد خبر: 530637
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۳:۰۶

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس، در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: این مجلس، با این ساختار و این آیین نامه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. اگر می‌خواهید کشور را نجات دهید، باید ساختار مجلس را اصلاح کنید. ساختار مجلس هم با اصلاح چند آیین نامه درست نمی‌شود. باید طرحی نو درانداخت. این وظیفه نمایندگان و مرکز پژوهش‌هاست البته اگر رئیس مرکز پژوهش‌ها علمی و درست انتخاب شود.

در مجلس یازدهم سرداران جنگی وجود دارند که در ۱۸ ماه خرمشهر را آزاد کردند

به گزارش ایسنا، این عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس با بیان اینکه در مجلس افراد نخبه، فرزندان شهدا و سرداران جنگ حضور دارند، گفت: بعضی نمایندگان همان‌هایی که ظرف یک سال سرنوشت جنگ را عوض کردند. همان‌هایی بعد از ۱۸ ماه بر جنگ مسلط شده و خرمشهر را آزاد کردند. چرا بعد از گذشت ۲۰ ماه از مجلس انقلابی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تغییر نکرده است؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قدرت پول ملی انتقاد کرد و گفت: آیا می‌دانید زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شد، ریال ایران در مقایسه با ارزهای خارجی چه قدر قدرت داشت و امروز قدرتش کاهش یافته است؟ ای کاش مجلس سالی یک بار بودجه را مرور و کنترل می‌کرد تا بفهمد دولت چند درصد تبصره‌های بودجه را اجرا کرده است، در بسیاری از تبصره‌ها بارها دولت مکلف شده است، اگر تبصره‌ها اجرا شده بود که وضعیت اقتصادی اینگونه نبود.

نماینده مردم شیراز با اشاره به برگزاری حداکثر ۱۰۰ جلسه علنی در طول یک سال مجلس، از «پرداختن به مسائل غیرمهم» انتقاد کرد و از هیئت رئیسه مجلس خواست که برنامه ریزی بهتری برای مجلس داشته باشد.

وی افزود: اولویت ما اقتصاد، اشتغال و خانواده است. در مجلس از نظر کمیت کار زیاد می‌شود. باید کیفیت را در نظر گرفت. نمایندگان و هیئت رئیسه باید نطق‌های نمایندگان را بشنوند و به آنها ترتیب اثر دهند. مردم ایران هشیار شده و دیگر به سخنرانی‌ها "به به" نمی‌گویند. مردم به ایجاد اشتغال و بالا رفتن قدرت پول ملی "به به" می‌گویند.

پاک فطرت خطاب به هیئت رئیسه گفت: سعی کنید از زمان حداکثر استفاده را ببرید. زمان به سرعت در حال گذر است. اگر مجلس نتواند مشکل کشور را حل کند، مجالس دیگر هم نخواهند توانست. هر جلسه مجلس که تشکیل می‌شود باید دشمنان و ظالمان را بلرزاند و مردم انقلابی ایران را خوشحال کند. توقع مردم بیش از اینهاست. مردم به ما می‌گویند که در مجلس چه کار می‌کنید؟

ضرورت تصویب قانون تعارض منافع در کشور

نماینده مردم شیراز ضمن انتقاد از وجود تعارض منافع در سازمان‌های مختلف کشور، این موضوع را یکی از عوامل ناامیدی مردم عنوان کرد و گفت: قانون تعارض منافع که در بسیاری از کشورهای دنیا سالهاست به تصویب رسیده است. باید خون تازه در رگ جامعه تزریف کرد و آن هم در اولویت قرار دادن قوانینی است که فساد را کاهش می‌دهد. از مجلس انتظار می‌رود که چند موضوع مهم را در دستور کار قرار دهد. بنابراین، برای یک بار هم که شده قانون تعارض منافع را بنویسید و در قالب یک کتاب چاپ و به کل کشور ابلاغ کنید.

بیش از ۸۰۰ طرح به مجلس آوردیم. این یعنی بیشتر از ۴ سال مجلس قبل

وی با بیان این ادعا که مجلس یازدهم ظرفیت زیادی دارد، گفت: وظیفه هیئت رئیسه است که وقت بیشتری برای برنامه‌ریزی مجلس صرف کند. رهبری فرمودند که موضوعات مهم را با لایحه به مجلس ببرید. اکنون بیش از ۸۰۰ طرح به مجلس آوردیم. این یعنی بیشتر از ۴ سال مجلس قبل. تا زمانی که حکومت ملی و محلی تفکیک و به استانها اختیار داده نشود، تولید ملی انجام نمی‌شود. دولت باید کاری کند که تولید و ثروت در استان‌ها شکل گیرد. استان‌ها باید با هم رقابت کنند. متأسفانه چشم استان‌ها به دولت مرکزی است. ما باید تصمیمات سخت و شجاعانه بگیریم. اگر از این فرصت درست استفاده نکنیم، فردا دیر خواهد بود. مجلس به روزمرگی افتاده و بعضی تصمیمات برای سرمایه‌گذاران مشکل ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها