عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی خبر داد:

اعزام هیاتی از ۴ وزارتخانه به روسیه برای پیگیری بازگشت محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعزام هیاتی متشکل از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، ‌ صمت، امورخارجه و بهداشت به روسیه، گفت: هدف اعزام این هیات انجام مذاکراتی درباره تداوم صادرات محصولات کشاورزی به این کشور است.

اعزام هیاتی از ۴ وزارتخانه به روسیه برای پیگیری بازگشت محصولات کشاورزی
کد خبر: 529955
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۰۹:۳۵:۵۸

محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی درباره بازگشت میوه و صیفی‌جات برگشت شده به کشور گفت: چهار ماه پیش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان محصولات کشاورزی اعلام کرد چهار سم مصرفی از جمله حشره کش و قارچ کش در برخی از محصولات کشاورزی ما وجود دارد که این سموم ناشناحته است، این موضوع به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون کشاورزی افزود: بر همین اساس باید وزارت کشاورزی در آن زمان ماموریت خود را در این باره انجام می‌داد ولی به دلیل تغییراتی که در وزرای دولت رخ داد، این اتفاق محقق نشد.

وی با اشاره به اعزام هیاتی متشکل از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، ‌ صمت، امورخارجه و بهداشت به روسیه، گفت: هدف اعزام این هیات انجام مذاکراتی درباره بازگشت محصولات صادر شده به کشور است و ان شا الله مشکلات به زودی حل شده و صادرات به کشورهای هدف از سر گرفته می‌شود. ولی باید تدبیر شود چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی بر اساس ماموریت خود به موضوع ورود کرده است، تصریح کرد: جلسات مختلفی کمیسیون با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، ‌ وزارت صمت، وزارت امورخارجه و وزارت بهداشت برگزار کرد و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت، احصاء شد و ماموریت‌ دستگاه‌ها برای ایفای نقش هم مشخص شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: صادرات محصولات کشاورزی طبق قانون  با نگاه بین المللی و منطقه‌ای انجام می‌شود، وزارت جهادکشاورزی مکلف است بر تولید محصولات کشاورزی با نگاه ارگانیک بودن و دوره کارنس(فاصله بین سم زدن محصول تا برداشت) نظارت داشته تا سم از چرخه فیزیولوژی گیاه خارج شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت ادامه داد:‌ در موضوع تولید هم به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی توصیه شده برای نظارت بر کیفیت محصولات با مجموعه وزارت جهاد کشاورزی همکاری کنند. همچنین به مجموعه‌ی وزارت کشاورزی تاکید شده است به صورت میدانی  بر محصولات کشاورزی صادر کنندگان نظارت کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نگرانی برای محصولات مرغی و گوشتی در شب عید وجود ندارد

وی درباره یکسان نبودن قیمت مرغ در سطح شهرها و استان‌های کشور اظهار داشت: در گذشته وقتی مشکلات این چنینی در موضوع مرغ،   تخم مرغ و گوشت را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کردیم، این وزارتخانه تاکید داشت که مشکلات به وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت مربوط است و  این رفت و برگشت مسئولیت بین دو وزارتخانه وجود داشت. به همین دلیل اختیارات در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت کشاورزی واگذار شد.

عسکری ادامه داد: امروز تمام مسائل مربوط به تولید و نظارت برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و نظارت و پیگیری‌های خوبی در این زمینه در حال شکل گیری است تا شاهد کاهش مشکلات این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به جلسه کمیسیون کشاورزی با مسئولان  وزارت جهاد کشاورزی، گفت: خوشبختانه شرایط ما در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز مطلوب است و  این محصولات به صورت دپو شده برای ماه‌های آینده و شب عید ذخیره شده و جای نگرانی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها