کد خبر: 529941
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۰۸:۲۴:۵۰
| |

روزنامه کیهان:

برخی مدیران دولت روحانی خدمات رئیسی را به خودشان نسبت می‌دهند

مدیران روحانی هنوز بی‌کفایتی خود را به دولت سابق نسبت می‌دهند

کیهان نوشت: برخی مدیران دولت روحانی عادت دارند هر بی‌کفایتی خود را حتی در پایان 8 سال دولت‌داری، به «دولت سابق» نسبت دهند اما ضمناً درباره خدمات دولت رئیسی ادعا کنند طراحی یا تدارکش با «ما» بوده است!

برخی مدیران دولت روحانی خدمات رئیسی را به خودشان نسبت می‌دهند
کد خبر: 529941
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۰۸:۲۴:۵۰

روزنامه کیهان نوشت: در حالی که افراطیون مدعی اصلاحات ظرف هفته گذشته فضاسازی گسترده‌ای علیه طرح اختصاص بنزین به هر شهروند به جای هر خودرو ترتیب دادند، استاندار سابق سمنان مدعی شد: این طرح مزیت‌دار، طرح روحانی بوده است!

مقامات دولتی اعلام کرده‌اند قصد دارند طرح اختصاص 15 لیتر بنزین به هر نفر را جایگزین اختصاص 60 لیتر بنزین به هر خودرو کنند. مزیت این طرح آن است که 40 میلیون شهروند فاقد خودرو، یارانه بنزین دریافت کنند و در مقابل خانواده‌هایی که از چندین خودرو یا بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند، ‌مجبورند بنزین مصرفی مازاد بر سهمیه اعضای خانواده را به نرخ آزاد تهیه کنند.

2 هفته پس از شایعه‌پردازی و سیاه‌نمایی افراطیون مدعی اصلاحات علیه این طرح، محمدرضا خباز (استاندار سابق سمنان و معاون تقنینی در معاونت حقوقی و پارلمانی دولت روحانی) گفت اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی، طرح روحانی بود(!)

او در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: دولت آقای روحانی این طرح را در قالب لایحه بودجه سال ۹۸ مجلس تقدیم کرد: براساس این طرح قرار بود به هر ایرانی ماهانه ۲۰ لیتر بنزین داده شود او می‌توانست آن را بفروشد یا استفاده کند اما مجلس این پیشنهاد را رد کرد چون نمایندگان تاکید داشتند بنزین باید همان هزار تومان باشد.

وی افزود : وقتی دولت نتوانست از طریق مجلس در اصلاح ساختار تخصیص سهمیه بنزین پیش برود، از طریق دیگر آن را انجام داد که شد آنچه مشاهده کردیم. بنابراین دولت دوازدهم این پیشنهاد را سه سال پیش مطرح کرد اما رد شد. حالا این طرح در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است. البته تا به حال جزئیات طرح را منتشر نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: اگر دولت به جای بنزین ارزان پول بنزین را توزیع کند این محاسن و خوبی‌هایی دارد . نخستین حسن آن است که همه مردم به حق‌شان می‌رسند . آن روستایی دور دست هم می‌تواند سهمیه ماهانه خودش را بفروشد و از پولش استفاده کند. 

وی افزود: مزیت دوم این روش آن است که دیگر بنزین قاچاق نمی‌شود چون امروز مقدار زیادی از بنزین‌های تولید داخل قاچاق می‌شود. خاصیت سوم این است که خودروهای با مصرف بالا از رده خارج خواهند شد. نکته چهارم آنکه مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد و بیشتر به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می‌روند که این مسئله قطعا به بهبودی پاکیزگی هوا کمک می‌کند.

ادعای آقای خباز در حالی مطرح می‌شود که دولت روحانی، حذف سهمیه‌بندی بنزین به مدت 4 سال (94 تا 98) را بدون جلب نظر مجلس انجام داد و اگر واقعاً اراده‌ای برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین داشت، می‌توانست مانند همین اقدام، رأساً انجام دهد.

آنچه سرقفلی‌اش به دولت روحانی اختصاص دارد، همان احیای ناگهانی سهمیه‌بندی در آبان 98 و سه برابر کردن قیمت بنزین بدون اعلام قبلی بود که موجب وقوع آن فتنه بزرگ و موج‌سواری ضد انقلاب شد.

یادآور می‌شود برخی مدیران دولت روحانی عادت دارند هر بی‌کفایتی خود را حتی در پایان 8 سال دولت‌داری، به «دولت سابق» نسبت دهند اما ضمناً درباره خدمات دولت رئیسی ادعا کنند طراحی یا تدارکش با «ما» بوده است!

اکنون با اظهارات آقای خباز معلوم نیست که باید کدام ادعای اصلاح‌طلبان را باور کنیم؛ این که طرح دولت رئیسی برای اختصاص سهمیه‌ بنزین به افراد خانوار به جای خودرو، خسارت‌بار است؟ یا برعکس، خیلی هم مفید و مؤثر است و ایده دولت روحانی است؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها