کد خبر: 529769
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 11 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 11 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 6.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40 دانلود ویدیو
کد خبر: 529769
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 11 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

رئیسی: نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

رکورد ابتلای ۱۸۹ هزار نفر با شیوع اومیکرون در انگلیس

اپلیکیشن ماسک از رکورد بی‌سابقه ابتلای ۱۸۹ هزار نفر به کرونا با شیوع امیکرون در انگلیس خبر داد. در ادامه تاکید شده 77 درصد از مردم انگلستان حداقل یک نوبت واکسن تزریق کرده‌اند. بیش از ۷۰ درصد دو نوبت واکسن و نزدیک به نیمی از کل مردم انگلستان سه نوبت واکسن تزریق کرده‌اند. تجربه انگلستان نشان می‌دهد مهار اومیکرون صرفا با اتکا به واکسیناسیون بالای افراد یا ایمنی ناشی از موج‌های قبلی کافی نیست و نیازمند وضع محدودیت‌های جدی اجتماعی است.

ماجرای حذف سربازی دانشجویان دکتری از زبان وزیر علوم

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تاکید کرد که سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی‌شود، دانش آموختگان دکتری از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

دود حمایت از محصولات دخانی در چشم مردم

بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه «حداکثر ۱۰ میلیون نفر مصرف کننده دخانیات در کشور داریم» گفته: با کاهش ۶۱ درصدی درآمد مالیات بر دخانیات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ متاسفانه دود حمایت‌ها از این کالای آسیب‌رسان، به چشم ۷۵ میلیون نفر از جمعیتی می‌رود که مصرف کننده این محصولات نیستند.

ارائه «کارت واکسن» برای شرکت در «امتحانات حضوری» الزامی نیست

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، گفت: ارائه کارت واکسن و یا تست ۱۵ روزه پی‌سی‌آر در صورت عدم تزریق واکسن، برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه و شرکت در امتحانات، الزامی نیست.

9 شهروند ایرانی گرفتار در مرز ترکیه امروز وارد کشور می‌شوند 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه خبر داد ۹ نفر ایرانی که با هدف مهاجرت، به ترکیه سفر کرده بودند و در این سفر دچار مشکلاتی شده بودند در چارچوب همکاری دولت ایران و ترکیه امروز (شنبه) از مرز رازی وارد کشور می‌شوند.

پایان محدودیت‌های کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: با ورود سامانه بارشی جدید و آغاز وزش باد از عصر شنبه، محدودیت‌های ابلاغی از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت امروز یازدهم دی‌ماه پایان می‌یابد.

2022 می‌تواند سال پایان مرحله حاد کرونا باشد

رئیس سازمان بهداشت جهانی ابراز خوش بینی کرده که در سال میلادی جدید مرحله حاد همه‌گیری کرونا به پایان برسد. از نظر او جهان حالا ابزارهای بیشتری برای پیشگیری و درمان کرونا در اختیار دارد. از نظر سازمان بهداشت جهانی تا اواسط سال آینده میلادی ۷۰ درصد از جمعیت جهان باید واکسینه شوند تا مرحله حاد همه‌گیری کرونا و نیاز به اعمال محدودیت‌ها به پایان برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها