شش وزیر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس پاسخ می‌دهند

وزرای نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت،‌ معدن و تجارت در هفته جاری با حضور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

شش وزیر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس پاسخ می‌دهند
کد خبر: 529766
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۰:۱۱:۲۱

کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای شنبه ۱۱ دی ماه تا چهارشنبه ۱۵ دی ماه جلسات تخصصی خود را برای بررسی طرح‌ها و لوایح با حضور برخی از وزرای دولت و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شرح زیر است: 

وزرای نفت و راه و شهرسازی در کمیسیون عمران به نمایندگان پاسخ می‌دهند

ادامه بررسی طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان،  دعوت از وزیر نفت و  وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان، بررسی مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل، اختصاص اعتبار جهت تکمیل جاده مواصلاتی خرمشهر - اهواز در پی حادثه اخیر و ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف عرضه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی دولت یا در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۵ هزار نفر  در دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و صمت به کمیسیون اصل نود می‌روند

کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه، نشست با وزیر جهادکشاورزی در خصوص مشکلات مربوط به تامین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان و سایر موضوعات مطورحه را در دستور کار دارد.

در این روز همچنین نشست با وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص نحوه اجرای بندهای دستورالعمل گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی، نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت

در خصوص ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر پرونده های مطروحه در دستور کار این کمیسیون است.

در همین روز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با فرمانده پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در خصوص بررسی آخرین وضعیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشستی را برگزار خواهد کرد.

عین اللهی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به نمایندگان پاسخ می دهد

«بهرام عین اللهی»‌ وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان مهمان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  است.

در روز دوشنبه نیز ادامه بررسی گزارشات کارگروه‌های تخصصی کمیته بهزیستی و توانبخشی  در کمیته مربوطه،

بررسی آخرین وضعیت جذب و بکارگیری و تعیین تعرفه پرستاران در کمیته پرستاران و ادامه استماع گزارش کارگروه‌های الکترونیک سلامت در کمیته سلامت الکترونیک در دستور کار قرار دارد.

در روز سه‌شنبه هم استماع گزارش دیوان محاسبات در مورد نحوه هزینه کرد بودجه ۱۴۰۰ بخش سلامت (دارو و تجهیزات) توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و پیشنهادات دیوان در مورد بودجه ۱۴۰۱ حوزه سلامت برای این کمیسیون برنامه ریزی شده است.

وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر می‌شود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز شنبه موضوع ایجاد تحول در ساختار خودروسازی کشور را با حضور رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیران شرکت‌های خودروسازی بررسی می‌کند.

همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکشنبه طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی را بررسی می‌کند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز دوشنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت است تا «سید رضا فاطمی امین» به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد.

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت صنعتی «ماموت» دیگر دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه خواهد بود.

همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه شنبه(۱۴ دی ماه) لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را برررسی می‌کنند.

استماع گزارش «سعیدعمرانی» معاون قضایی دادستان کل کشور درباره مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی، صنعتی وخدماتی دیگر دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز سه شنبه خواهد بود.

استماع گزارش رییس بنیاد مستضعفان در کمیسیون کشاورزی

ادامه بررسی پیشنهادات واصله در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱، دعوت از وزیر نفت برای  شرکت در جلسه هم‌اندیشی تهاتر محصولات نفتی با محصولات کشاورزی و بررسی مصوبات اعضای کمیسیون به چهارمحال و بختیاری در دستور این هفته کمیسیون کشاوزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

دعوت از رییس بنیاد مستضعفان و معاونین به منظور استماع برنامه‌های آن بنیاد در حوزه کشاورزی و ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز برای دستور کاری این هفته کمیسیون کشاورزی پیش بینی شده است.

بررسی طرح‌های اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور

کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی روز شنبه کارگروه بررسی طرح‌های اصلاح قانون انتخابات مجلس و کارگروه بررسی لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی را تشکیل می دهد.

در روز یکشنبه بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بررسی می‌شود. همچنین در این روز کارگروه بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها تشکیل خواهد شد.

در روز سه‌شنبه ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصصی بررسی خواهد شد.

بررسی عملکرد جهاد دانشگاهی در کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه استماع گزارش مسوولان جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی را در دستور کار دارد.

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) راجع به ادامه فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت یونسکو(گروه۲) در تهران هم در برنامه کمیسیون گنجانده شده است.

اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار نمایندگان

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آیین نامه داخلی را با حضور یکی از طراحان، کارشناسان مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین و سایر مدعوین در دستور کار دارد.

در روز چهارشنبه رسیدگی به گزارش کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار مجلس در مورد کارسنجی و نیازسنجی نیروی انسانی واحدهای اداری مجلس و رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هم برای دستور کار این کمیسیون برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه مهمان کمیسیون حقوقی و قضایی است

کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور را بررسی خواهد کرد.

در روز یکشنبه نیز ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در روز دوشنبه نیز بررسی لایحه تجارت در کمیته حقوق خصوصی، بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل مورد بررسی خواهد گرفت.

نشست با «اصغرجهانگیر» معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه نیز در دستور این کمیسیون قراردارد.

دستاوردهای سفر نمایندگان به هرمزگان در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  روز یکشنبه مباحث مرتبط با دستاورد ماموریت و سفر کمیسیون به استان هرمزگان و بازدید از جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را تشریح خواهد کرد.

بررسی لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان و بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دائمی مجمع مجالس آسیایی هم در دستو کار روز دوشنبه این کمیسیون است.

در روز چهارشنبه کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آخرین اخبار و تحولات تحریم‌های حقوق بشری بر علیه جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهد.

کمیته دفاعی این کمیسیون نیز روز دوشنبه نشست مشترکی با فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونین ایشان برای بررسی و مروری بر قانون نظام وظیفه برگزار خواهد کرد.

طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در کمیسیون آموزش بررسی می‌شود

کمیسیون آموزش و تحقیقات روز یکشنبه «طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش»، «طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان»، «طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش»،  «طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش»، «طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» و «طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» را بررسی خواهد کرد.

در روز سه‌شنبه نیز ادامه بررسی لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تاسیس مرکز منطقه آموزشی و پرورشی مدیریت خطر پذیری تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه) تهران به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا و  گزارش معاونت آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه اجرای آموزش های سطوح عالی مقدماتی و یگانی آجا نیز در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی

ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، دعوت از رییس مرکز تبلیغات اسلامی به منظور ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده توسط این سازمان در حوزه‌های اجتماعی، دعوت از رییس کل بانک مرکزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ارائه گزارش در خصوص وام‌های ازدواج پرداختی و اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور دردستور کاراین  هفته کمیسیون آموزش است.

جلسه کمیته تعاون در خصوص توانمندسازی، مانع‌زدایی و پشتیبانی از ظرفیت بنیادهای تعاون در راستای تولید و ایجاد اشتغال، اقدامات صورت گرفته در راستای کوچک سازی و چابک سازی دولت، ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع و  اعمال آخرین اصلاحات در خصوص طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز برای دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی پیش بینی شده است.

اعضای کمیسیون تلفیق با رییس قوه قضاییه دیدار می‌کنند

کمیسیون تلفیق روز یکشنبه جلسه مشترکی با رییس و معاونان قوه قضاییه برگزار خواهد کرد.

این کمیسیون در این هفته منابع و مصارف پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱،‌ جهت گیری شاخص های کلان اقتصادی در بودجه و بررسی بودجه بانک ها،  شرکت های دولتی و نهادهای وابسته به دولت را در دستور کار دارد.

وزیر صمت درباره آخرین وضعیت تنظیم بازار به کمیسیون اقتصادی گزارش می‌دهد

جلسه کارگروه بررسی پیشنهادهای نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و جلسه کارگروه تخصصی بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی است.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی و ساختار سازمانی جدید وزارت صمت در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی به کمیسیون اقتصادی دعوت شده است.

اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه انرژی بررسی می‌شود

بررسی برنامه‌ها و اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه انرژی، بررسی طرح تاسیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز ایلام و  بررسی برنامه وزارت نفت برای روش جدید توزیع یارانه بنزین نیز در دستور کار این هفته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز این هفته در این دو کمیسیون بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها