موسوی فرد،امام جمعه اهواز:

رژیم صهیونیستی خطا کند برای همیشه پشیمان خواهد شد

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهونیستی ضد ملت ایران گفت: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی دست از پا خطا کند برای همیشه پشیمان خواهد شد.

رژیم صهیونیستی خطا کند برای همیشه پشیمان خواهد شد
کد خبر: 529623
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۴:۰۷:۵۸

سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی این شهر افزود:رژیم جنایتکار صهیونیستی بداند ما فرزندان حیدریم که با یک دست درِ قلعه خیبر را از جا کند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: رژیم اشغالگر قدس کوچک تر و حقیرتر از آن است که بتواند تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و اگر چنین کند نابودییش حتمی است.

گزینه‌ها را ما تعیین می‌کنیم

خطیب جمعه اهواز با تبیین روند مذاکرات وین در قالب ۱+۴ و تاکید ایران در این گفت‌وگوها برای رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران بیان کرد: همه گزینه‌ها را ما تعیین می‌کنیم و دیگر شما در موقعیتی نیستید که برای ما تعیین تکلیف کنید.

 موسوی فرد افزود: آمریکا و نظام سلط بداند ما در وضعیت قبل از سال ۱۴۰۰ (دولت قبلی) نیستیم که هرچه بخواهید برای نظام اسلامی تعیین تکلیف کنید؛ این ما هستیم که تعیین تکلیف می‌کنیم نه شما.

امام جمعه اهواز گفت:باید همه تحریم ها علیه ملت ایران لغو شد و آمریکا نیز باید با ذلت از منطقه خارج شود ؛ اینها خواسته اصلی ایران اسلامی است.

حماسه ۹ دی جلوه قیام فاطمی در دفاع از ولایت بود

امام جمعه اهواز با گرامیداشت دوازدهمین سالروز حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی ۸۸ جلوه‌ای از قیام فاطمی در دفاع از ولایت و امامت بود.

موسوی فرد افزود: همانطور که حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) ۹۰ روز در دفاع از ولایت و امامت دفاع کرد و جان عزیزش را در این راه تقدیم کرد؛ ملت ایران نیز در ۹ دی ۸۸ با همه وجود برای دفاع از ولایت و امامت وارد میدان شد.

وی گفت: هدف اصلی فتنه ۸۸ براندازی نظام اسلامی بود ولی ملت ایران در ۹ دی ۸۸ خروشید و اجازه نداد نظام اسلامی آسیب ببیند.

سه مطالبه مردمی از مسوولان

نمایده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز فراهم کردن زیرساخت ها برای اشتغال جوانان ، ساخت مسکن و توسعه کشاورزی، و مدیریت آب را سه مطالبه عمومی از مسوولان بیان کرد و گفت: مسوولان باید برنامه ریزی کنند تا این مطالبات به حق محقق شود.

وی اهدای ۲۳ هزار گل نرگس به بارگاه ملکوتی ثامن الاحجج حضرت امام رضا(ع) به نشانه ۲۳ هزار شهید خوزستانی توسط مردم بهبهان را نشانه‌ای از عشق و علاقه مردم خوزستان به خاندان عصمت و طهارت(س)توصیف کرد.

امام جمعه اهواز همچنین دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان، و نیز نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت اله محمدتقی مصباح یزدی را گرامیداشت.

وی با استناد به روایت های رسیده از امامان معصوم(ع) استغفار را مایه نزول رحمت و برکات الهی دانست.

امام جمعه اهواز در خطبه نخست با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تبیین و زوایای سبک زندگی اسلامی - ایرانی پرداخت و اسراف و تبذیر را در تضاد آشکار با آموزه‌های دینی توصیف کرد.

موسوی فرد با بیان اینکه الگوی مصرف بر اساس اصول و ضوابطی است ادامه داد: آدم مسرف از رحمت و هدایت خداوند دور است چون اسراف به نوعی کفران نعمت است.

وی با بیان اینکه اسراف و تبذیر از اعمال شیطانی است به برخی آمار مصرف کالاها در ایران و مقایسه آن با سرانه جهانی اشاره کرد و از اینکه در کشور ما مصرف برخی کالاهای مضر و غیرضروری از سرانه جهانی بیشتر و مصرف کالاهایی همچون شیر ، سبزی ها ، تخم مرغ ، سویا کمتر از سرانه جهانی است ابراز تاسف کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی این رویه نادرست اصلاح شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها