رئیس قوه قضاییه دستور داد:

پیگیری پرونده پتروشیمی استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از ابلاغ دستورات جامع رئیس قوه قضائیه برای پیگیری پرونده پتروشیمی خبر داد.

 پیگیری پرونده پتروشیمی استان گلستان
کد خبر: 529520
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۲:۱۵:۱۹

حیدر آسیایی، رئیس کل دادگستری گلستان از ابلاغ دستورات جامع رئیس قوه قضائیه برای پیگیری پرونده پتروشیمی خبر داد.

به گزارش ایلنا، آسیابی گفت: در این ابلاغیه  به رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان  ماموریت ویژه برای نظارت و پیگیری حل مشکل پتروشیمی استان داده شده است.

وی با بیان این‌که «به دستور اکید ایشان باید تمام هدف و اقدامات ما متمرکز بر رفع موانع حقوقی و همچنین راه اندازی پتروشیمی باشد.» ادامه داد: به همین منظور، امروز در بازدید میدانی از محل ساخت پتروشیمی، میزان پیشرفت فیزیکی آن را بررسی کردیم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «بر اساس برآورد کارشناسان این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای راه اندازی فاز نخست آن به دست کم ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است» افزود: در جلسه‌های کارشناسی در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی و با دعوت  از مسئولان شرکت پتروشیمی ایران و سایر متولیان امر، وضعیت پروژه، اعتبارات و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای راه اندازی این طرح بررسی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همزمان با رفع موانع حقوقی  تلاش ما بر خروج پروژه از رکود  طی دو ماه آینده و از سر گرفتن کارهای عمرانی است؛ تا در آینده نزدیک شاهد راه اندازی فاز نخست این پروژه باشیم و پس از آن با سرمایه‌گذاری لازم این پروژه به چرخه کامل تولید برسد.

راه اندازی پروژه پتروشیمی، یکی از درخواست‌های اصلی مردم استان در سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان بود.

کلنگ ساخت پتروشیمی گلستان سال ۸۴ به زمین زده شد و قرار بود ۴ ساله به بهره برداری برسد؛ ۹۷ هزار گلستانی، سهامدار این طرح هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها