کد خبر: 529096
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 7 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 7 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 7.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 529096
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 7 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

جزییات طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی

سالاری، مدیرکل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، در مورد اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی گفت: ما در این طرح به هر نفر از خانواده ۱۵ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی اختصاص می‌دهیم و مبلغ آن به حساب بانکی سرپرست خانوار واریز خواهد شد. سهمیه بنزین خودروهای عمومی به حساب افراد واریز می‌شود. امکان مبادله از همه طریق وجود دارد.

اولیانوف: گفت‌وگوها نتیجه‌محور بود 

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین، گفت: شرکت‌کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌وگوهایی تجارت‌گونه و نتیجه‌محور داشتند. آنها به ویژه، توافق کردند روند تهیه پیش‌نویس را متمرکزتر کنند و سرعت ببخشند تا هر چه زودتر به یک توافق دست پیدا کنند. 

باقری: رمز پیشرفت در مذاکرات، توافق درباره لغو موثر تحریم‌هاست

علی باقری، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران تاکید کرد: هر چقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها و اراده جدی برای پذیرش ساز و کارهای مدنظر ایران برای لغو تحریم‌ها به ویژه در دو موضوع راستی‌آزمایی و تضمین‌ها داشته باشد، در مدت کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق برسیم.

یارانه‌های سال آینده بیشتر نقدی خواهد بود

پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، گفت: یارانه‌های سال آینده بیشتر به صورت نقدی خواهد بود و به هر نفر تقریباً ۵۰ هزار تومان به عنوان معیشت پرداخت می‌شود و یارانه دیگری تحت عنوان هدفمندی به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. او تاکید کرده: سال آینده ارز دولتی هر کدام از کالاها که حذف شوند ما به ازای آن را به صورت نقدی به این ارقام اضافه خواهیم کرد. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم وفور کالا صورت خواهد گرفت و هم جلوی رشد تورم گرفته می‌شود.

استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حدف نشده‌اند

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف گفت: مدارک برای AFC فرستاده شد و استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند. البته در این بین مشکل مالکیت سرخابی‌ها حل شد.

تهران و واشنگتن باید تصمیم‌های سیاسی دشواری اتخاذ کنند

انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام، گفت که در مسیر احیای توافق هسته‌ای، تهران و واشنگتن ناگزیر از اتخاذ تصمیم‌های دشوار هستند. او تاکید کرد که در صورت تلاش سخت، امکان دستیابی به نتیجه طی هفته‌های آینده وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها