کد خبر: 528468
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۰:۴۷:۰۰
| |

احمدی بیغش ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تهران هیچ تغییر ارضی در منطقه را تحمل نخواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اعضای گروه دوستی ایران و ارمنستان، ثبات و امنیت منطقه و عدم تغییرناپذیری مرزها را جزئی از خطوط قرمز ایران دانست.

تهران هیچ تغییر ارضی در منطقه را تحمل نخواهد کرد
کد خبر: 528468
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۰:۴۷:۰۰

آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اعضای هیات پارلمانی ایران که برای یک سفر کاری در ایروان به سر می‌برند دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا،  در ابتدای این دیدار، محمود احمدی بیغش ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  از فرصتی که برای این دیدار ایجاد شده تشکر کرد و نقش قفقاز جنوبی برای ایران را مهم توصیف کرد.

وی تاکید کرد که ثبات و امنیت منطقه و تغییرناپذیری مرزها  جزو خطوط قرمز ایران است و تهران هیچ تغییر ارضی در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

گریگوریان نیز با خیرمقدم به هیات ایرانی به سرپرستی احمدی بیغش تاکید کرد که روابط دوستانه ارمنستان و ایران اخیراً با شتاب بیشتری در حال توسعه است.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز خطوط قرمز طرف ارمنی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت آغاز "عصر صلح" که ارمنستان پیش از این آن را مطرح کرده و با اولویت‌های سیاست خارجی ایران نیز همخوانی دارد تاکید کرد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان همچنین راه اندازی خط آهن ایروان-نخجوان-جلفا را مهم ارزیابی کرده و تاکید کرد که این امر موجب توسعه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد شد.

در پایان این دیدار، طرفین بر تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها