مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس:

در حوزه اقتصادی از دولت گله مند هستیم / مجلس به این زودی ها وارد استیضاح وزیر اقتصاد نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس به این زودی مجلس وارد استیضاح وزیر اقتصاد نمی‌شود، ولی در حوزه اقتصادی از دولت گله مند هستیم و درخواست داریم تا اصلاحات جدی تری صورت بگیرد خصوصا در بحث کنترل قیمت ها . شایعات استیضاح ها صحت ندارد.

در حوزه اقتصادی از دولت گله مند هستیم / مجلس به این زودی ها وارد استیضاح وزیر اقتصاد نمی‌شود
کد خبر: 527721
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۴:۴۳

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس  در پاسخ به این سوال که اخیرا اخباری مبنی بر استیضاح وزرای دولت سیزدهم در فضای مجازی مطرح می‌شود، مشخصا بفرمایید آیا مجلس بنای استیضاح وزرا را در این برهه زمانی دارد گفت: برخی تلاش دارند ، اشتراک نظری که بین دولت و مجلس وجود دارد را به حاشیه بکشانند. باید قدرت تعامل طرفینی را در حین استقلال قوا به خوبی تمرین کنیم.

به گزارش برنا، یوسفی افزود: قانون گذاری و نظارت از جمله وظایف مجلس است، نمایندگان در صورت مشاهده انحراف در انجام کارها با ارائه تذکرات طی جلسات کارشناسی و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌ها موضوعات را پیگیری می‌کنند. قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس فرایندی را برای استفاده از ابزار نظارتی تعریف کرده است، نمایندگان در صورت مشاهده اشکال و ایراد ، در ابتدا به انتهای مسیر که اعم از معرفی به دستگاه قضایی و یا تحقیق و تفحص، سوال، تذکر و استیضاح است ، نمی اندیشند، بلکه یک مسیری را طی می‌کنند و در نهایت از ابزار نظارتی برای اجبار دولت‌ها به انجام تکالیف درحل مشکلات مردم استفاده می‌شود. 

وی در همین راستا ادامه داد: مجلس و دولت بایکدیگر هم فکر هستند و در خیلی از موضوعات اشتراک نظر دارند در عین حال استقلال نظر هم وجود دارد، به ویژه در موضوعات اقتصادی که دغدغه این روزهای مردم است. در حوزه بازار سرمایه متاسفانه شاهد نزول و ریزش شاخص‌ها بودیم و سرمایه مردم طی دوسال گذشته از دست رفت. نمایندگان در برخی از موضوعات مانند بحث کالای اساسی و گرانی‌های روزمره و خصوصا گرانی خودرو به حق مطالباتی را انجام دادند. لابی خودرو سازها سومدیریت را با توجیه‌های مختلف به زیان انباشته و امثالهم گره می‌زند و این را در کوتاه ترین مسیر یعنی برداشت از جیب  مردم می‌خواهد جبران کنند. مطالبات نمایندگان در راستای احقاق حق مردم به این معنی نیست که به دنبال تنش با دولت باشند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید براین جمله که "استیضاح هیچ وزیری در مجلس مطرح نیست" اظهار کرد: به این زودی مجلس وارد استیضاح نمی‌شود، ولی در حوزه اقتصادی از دولت گله‌مند هستیم و درخواست داریم تا اصلاحات جدی‌تری صورت بگیرد خصوصا در بحث کنترل قیمت‌ها. شایعات استیضاح‌ها صحت ندارد. به صورت رسمی درخواست استیضاح نداریم برآورد من هم این است که فضای عمومی مجلس همکاری و همراهی با دولت است.

وی در پایان افزود: برخی علاقه مند به حاشیه‌سازی هستند تا سو مدیریت‌هایی که برخی از افراد داشتند را نادیده بگیرند. در این شرایط حساس کشور بنای مجلس بر همکاری و تعامل است. باید دست به دست هم بدهیم تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم البته انتظار داریم دولت هم تعامل خود را با قوه مقننه و قضائیه بیشتر کند. در نهایت این تنش ها به نفع مردم نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها