کد خبر: 527711
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۰۷:۵۴:۳۴
| |

تحلیل کیهان از تعداد بیانیه‌های دوران انقلاب/ مصباح 16 بیانیه داد اما هاشمی رفسنجانی فقط 6 بیانیه

کیهان نوشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که خود علامه مصباح از مؤسسان آن بود، در طول سال‌های ۴۲ تا ۵۷ در مجموع ۱۰۷ بیانیه سیاسی در حمایت از امام و نهضت اسلامی و قیام‌های مردمی صادر کردند.

تحلیل کیهان از تعداد بیانیه‌های دوران انقلاب/ مصباح 16 بیانیه داد اما هاشمی رفسنجانی فقط 6 بیانیه
کد خبر: 527711
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۰۷:۵۴:۳۴

روزنامه کیهان در مطلبی که به بیان سوابق مبارزاتی مرحوم آیت الله مصباح اشاره دارد نوشت:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که خود علامه مصباح از مؤسسان آن بود، در طول سال‌های ۴۲ تا ۵۷ در مجموع ۱۰۷ بیانیه سیاسی در حمایت از امام و نهضت اسلامی و قیام‌های مردمی صادر کردند.

از مجموع این بیانیه‌ها، ۶۰ بیانیه به‌صورت مجموعی و بدون امضای افراد بوده است، اما از مجموع بیانیه‌های دارای امضاء، آیت‌الله خلخالی با ۲۰ امضاء بیشترین امضاء را داشتند و بعد از ایشان علامه مصباح با ۱۶ امضاء‌ رتبه دوم را داشتند.

این در حالی است که اعضای دیگری مثل مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی فقط ۶ بیانیه را امضاء کرده‌اند و شهید قدوسی ۱۱ و شهید مفتح نیز ۶ بیانیه را امضاء کرده بودند. از نظر گستره زمانی بیانیه‌های امضاء‌ شده توسط علامه مصباح هم باید گفت که نخستین بیانیه امضاء شده توسط ایشان در سال ۴۲ و مربوط به بازداشت امام خمینی(ره) توسط ساواک بوده است، و در ادامه به مناسبت‌های دیگری در سال‌های ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۹، ۵۶، 16فروردین ۵۷ و ۱۸ آذر ۵۷ نیز در حمایت از امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی ملت ایران بیانیه‌های مختلفی را امضا کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • کاوه ارسالی در
    دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

    اقایان کیهان من جانبازم خواهشا طرفداری الکی نکنید
    یک زمانی می فرمودید سردار سازندگی و فرمانده کل قوای ما بود همین اقای هاشمی خواهش می کنم دنبال تخریب انقلاب اسلامی ایران نباشید سهم اقای هاشمی در انقلاب سهم کمی نبوده است که با اقای یزدی مقایسه اش می کنید
    من هر چند شاید با نظریات اقای هاشمی موافق نباشم ولی نقش ایشان را نمی توانم منکر باشم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها