حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور:

کمک های سازمان ملل در قبال هزینه‌های ایران برای مهاجرین و آوارگان ناچیز است

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: کمک های کمیساریای عالی پناهندگان در قبال هزینه‌هایی که ایران برای مهاجرین و آوارگان می‌کند ناچیز است و ما هزینه‌های تامین امنیت و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا را می‌پذیریم.

کمک های سازمان ملل در قبال هزینه‌های ایران برای مهاجرین و آوارگان ناچیز است
کد خبر: 527616
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۷:۰۶

فیلیپو گرندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ظهر امروز(یکشنبه) در وزارت کشور با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، گرندی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سومین سفرم به ایران است و این نشان می‌دهد که ما چقدر به شراکتمان با ایران اهمیت قائلیم، گفت: قدردان زحمات ایران  هستیم که در 14 سال گذشته میلیون ها افغانستانی را میزبانی کردند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط دشواری را شاهدیم و از طرفی همه گیری کرونا را داریم که بر زمینه‌های اقتصادی  و اجتماعی اثر داشته و هم از سویی نیز تغییر سیاسی را در افغانستان داشتیم که چالش هایی را برای همسایگان بوجود آورده است، گفت: ایران قطعا با چالش‌های بین المللی با توجه به تحریم‌ها و سایر موارد روبروست. 

وی افزود: از دولت درخواست کردم افغانستانی‌هایی که به ایران آمدند و شرایط خاصی دارند، ایران به میزبانی خودش ادامه دهد. 

گرندی ادامه داد: ایران در جامعه بین الملل نیازمند کمک‌های بیشتری هست که به میزبانی خود ادامه دهد؛ در چند ماه گذشته توانسته‌ایم کمک‌های خود را در این زمینه بیشتر کنیم که یکی از آنها واکسن‌های اهدایی هست. 

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها و همتمان را مضاعف می‌کنیم و صحبت‌هایمان با طالبان را ادامه می‌دهیم که سیاست‌هایشان ثبات گرایانه‌تر باشد، تصریح کرد: از این لحاظ زنان، دختران و امنیت گروه‌های اقلیت مهم است که موضوعات مهمی برای تعامل با طالبان هستند و یقین داریم که همین همکاری را از جمهوری اسلامی ایران شاهد خواهیم بود. 

حسین ذوالفقاری نیز در این نشست با تشکر از کمیساریای عالی پناهندگان به خاطر ارسال برخی کمک‌ها، گفت: حدود 4 میلیون نفر از آوارگان و اتباع افعانستان در کشور حضور دارند و در سال جاری هم حدود 500 هزار نفر افزوده شد. 

وی افزود: کمک‌های کمیساریای عالی پناهندگان در قبال هزینه‌هایی که ایران برای مهاجرین و آوارگان می‌کند ناچیز است و ما هزینه‌های تامین امنیت و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا را می‌پذیریم. 

ادامه دارد ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها