کد خبر: 527509
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۷:۱۴:۵۱
| |

منصور حقیقت‌پور، نماینده مجلس دهم:

شورای نگهبان باید اسناد و مدارکش درمورد لاریجانی را منتشر کند

شرایط ریاست‌جمهوری را کنار دلایل هفت‌گانه شورای نگهبان بگذارید حقیقت روشن می‌شود

نماینده دهم مجلس گفت: شرایط ریاست‌جمهوری در قانون اساسی را کنار دلایل هفت‌گانه شورای نگهبان برای رد صلاحیت لاریجانی بگذارید، حقیقت روشن می‌شود.

شورای نگهبان باید اسناد و مدارکش درمورد لاریجانی را منتشر کند
کد خبر: 527509
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۷:۱۴:۵۱

روزنامه اعتماد پیرو نامه نگاری شورای نگهبان و علی لاریجانی در خصوص رد صلاحیت او در انتخابات 1400 گفت و گویی با منصور حقیقت پور نماینده مجلس دهم داشته است.

متن گفت و گو به شرح زیر است:

*آقای حقیقت‌پور شما تا چندی پیش در مجلس دهم به عنوان مشاور رییس مجلس از نزدیک با آقای لاریجانی در ارتباط بوده و در مدت اخیر هم ازجمله نزدیکان ایشان هستید. احیانا در جریان نامه‌ای که به عنوان نامه محرمانه شورای نگهبان درباره ردصلاحیت آقای لاریجانی منتشر شده، قرار دارید؟ 
بله، در جریان هستم که این نامه منتشر شده اما اینکه توسط چه کسی منتشر شده، بی‌اطلاعم. درواقع درحال پیگیری این مساله هستیم.
  * آیا صحت این نامه را تایید می‌کنید؟
بله! محتوا همان است که پیش‌تر از سوی شورای نگهبان ارسال شده بود.
   *و نظرتان درباره این نامه و موارد هفت‌گانه‌ای که به عنوان دلایل ردصلاحیت آقای لاریجانی ازسوی شورای نگهبان اعلام شده؟
کافی است شما به قانون اساسی رجوع کنید و شرایط انتخاب رییس‌جمهوری اعم از مدیر و مدبر بودن و رجل سیاسی و مذهبی را بگذارید کنار مواردی که ازسوی شورای نگهبان عنوان شده، ازجمله اینکه پسرش به فلان کشور خارجی سفر یا از آن کشور بازگشته باشد یا موضع‌گیری‌اش درباره فلان موضوع چنین و چنان است. اگر این دو را کنار یکدیگر بگذارید، حقیقت ماجرا مشخص خواهد شد.
   *فارغ از اینکه سفر فرزند آقای لاریجانی به یک کشور خارجی خلاف بوده یا نه، آیا اصل موضوع را تایید می‌کنید؟
آقای لاریجانی دو پسر دارد. یکی روحانی است و در حوزه علمیه قم مشغول است. پسر دیگرشان هم در دانشگاه علم و صنعت کار دانشگاهی و علمی انجام می‌دهد.
   *و آنچه درباره نقشی که گفته شده یکی از فرزاندان آقای لاریجانی در ساخت و سازهای مجلس داشته، چطور؟
پسران آقای لاریجانی اساسا در کار ساخت‌وساز و عمرانی نیستند. ساختمان‌های مجلس را وزارت راه و شهرسازی می‌سازد. بنابراین حتما شورای نگهبان باید اسناد و مدارک خود را ارایه کند. من 8 سال در مجلس رفت و آمد کرده‌ام اما هرگز چنین چیزی را ندیدیم. شورای نگهبان حتما گزارش مکتوب و مستند ارایه خواهد کرد تا مردم مطلع شوند.
   *اگر به خاطر داشته باشید در زمان فعالیت مجلس نهم شایعاتی درخصوص نقش رییس مجلس در ساخت‌وسازها منتشر و تکذیب شد.
تا جایی که می‌دانم، ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی مجلس در اختیار وزارت راه و شهرسازی است. درواقع قانون اجازه نمی‌دهد کسی وارد این پروژه‌ها شود. من دست‌کم 8 سال با آقای لاریجانی نشست و برخاست داشته و با ایشان به سفر رفته‌ام. حتی بعضا ما شیطنت کرده و مثلا در سفرهای خارجی گاهی پیش می‌آمد لباسی برای فرزاندان و خانواده بخریم اما آقای لاریجانی هرگز حتی در این حد چنین نمی‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها