کد خبر: 526901
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۹:۴۳:۱۰
| |

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس:

شرکت های متخلف در بودجه‌ 1401 حذف نشده اند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های زیان ده از بودجه 1401 حذف نشدند، گفت: باید مجامع شرکت‌ها اسناد مالی را خود را در این رابطه امضا کنند ولی هیچکدام از این شرکت‌ها اسناد را امضا نکردند.

شرکت های متخلف در بودجه‌ 1401 حذف نشده اند
کد خبر: 526901
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۹:۴۳:۱۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 1399، عملکرد 6 ماهه سالجاری و بودجه پیشنهادی سال 1401 شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در سخنانی گفت: همه نمایندگان بند ی تبصره 2 بودجه را قبول دارند. اما سوال اینجاست که چرا مصوباتی که سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون مربوطه آن را مصوب می‌کنند، اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه نهم سال قرار داریم و اکنون سازمان برنامه بودجه، بودجه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها را که بیش از بودجه عمومی کشور است تقدیم مجلس کرده است. پیش از این هم مشخص بود که باید مجامع شرکت‌ها اسناد مالی خود را در این رابطه امضا کنند ولی هیچکدام از این شرکت‌ها اسناد را امضا نکردند.

قالیباف یادآور شد: عادت تخلف کردن در شرکت‌ها ادامه دارد و در سال گذشته هم بحث شد که شرکت‌های دولتی و حاکمیتی، نباید شرکتی باشند. اما سوال اینجاست که در بودجه‌ای سال 1401 به مجلس، این شرکت‌ها حذف شده‌اند؟ که پاسخ منفی است.

وی افزود: همه مسائلی که در صحن مطرح می‌شود و ما می‌گویم نباید این مسائل در بودجه لحاظ شود، در بودجه 1401 دولت لحاظ شده است. اگر بخواهیم اینگونه بودجه را بررسی کنیم، در نهایت این شرکت‌های زیان‌ده که مسیر خود را در دههای گذشته طی کردند، این مسیر را ادامه می‌دهند و قانون تصویب کردن ما هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. نشستن من و شما و قانون تصویب کردن و روال قبلی شرکت‌ها همچنان ادامه دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من مقصر هستم و سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون و وزیر اقتصاد هم مقصر هستند. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفتند آنهایی که وظیفه دولتی دارند، نباید شرکت باشند ولی در 1401 همه شرکت‌ها هستند. حداقل این تفاهم را بکنیم که در بررسی کمیسیون تلفیق این‌ها را حذف کنیم و اگر حذف کردیم واقعاً دولت هم اجرا کند و نتیجه‌اش این نشود که بعد از 9 ماه که ما گزارش بودجه را می‌گیریم ببینیم این گونه نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها