کد خبر: 526685
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس

عده‌ای در کشور قصد دارند دستاوردهای ملی را کوچک بشمارند/ ایران در مذاکرات دست بالا را دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه عده‌ای در کشور قصد دارند دستاوردهای ملی را یا کوچک بشمارند و یا مصادره کنند زیرا خود آنها سابقه ضعیفی در کشور داشتند.

عده‌ای در کشور قصد دارند دستاوردهای ملی را کوچک بشمارند/ ایران در مذاکرات دست بالا را دارد
کد خبر: 526685
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود عباس زاده، مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: شرایط مذاکرات جدید با شرایط مذاکرات گذشته کاملاً متفاوت است. دوره پیش متاسفانه علائمی که وجود داشت علائم ضعف بود که این بر خلاف منطق مذاکرات است زیرا کسی که با اسلحه خالی به جنگ برود شکست می خورد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: متاسفانه دولت قبل با چنین موضعی به مذاکرات رفت که ماحصل آن برجام فعلی شده است؛ زیرا در برجام قبلی امتیاز بیشتر برای طرف مقابل بود و امتیاز کمتر برای ایران و همچنین ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد اما طرف مقابل تعهدات خود که لغو تمام تحریم‌ها بود عمل نکرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در مذاکرات گذشته، ایران در جایگاه متهم قرار داشت و طرف مقابل در جایگاه مدعی و طبق یک ادعای پوچ ایران را تحت فشار قرار داده بودند تا امتیازاتی از ایران بگیرند از این رو قرار بود در برجام ایران از حق خود بگذرد تا امتیازاتی به صورت نقد دریافت کند در مقابل فشارهایی که به ایران به صورت ناحق وارد کرده بودن را کاهش داده یا لغو کنند.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس، ایران برای مذاکرات آینده چند قدم محکم از جمله غنی‌سازی، ذخیره سازی و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته برداشت از این رو این اتفاقات باعث شد تا دستان ایران در مذاکرات آتی پر باشد و از منظره مذاکرات اکنون دست بالا را ایران دارد.

وی با بیان اینکه اکنون برگ برنده در دستان ایران است، تاکید کرد: در مذاکرات گذشته که دولت قبل از انجام داد ایران در جایگاه متهم قرار داشت و طرف مقابل در جایگاه مدعی اما در مذاکرات جدید این جایگاه تغییر کرد که این موضوع نشان دهنده اقتدار ایران است که این یک دستاورد به حساب می آیند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: متاسفانه عده‌ای در کشور قصد دارند دستاوردهای ملی را یا کوچک بشمارند و یا مصادره کنند زیرا خود آنها سابقه ضعیفی در مذاکرات داشتند و همچنین دستاورد ملی را که ایران در مذاکرات کسب کرده است را به خاطر دعواهای سیاسی داخل نادیده یا تخریب کنند.

عباس زاده افزود: به تعبیری منطق این افراد در داخل این است که دیگی که برای من نجوشد می‌خواهم سر سگ در آن بجوشد است که این موضوع برخلاف اصل امنیت ملی و منافع داخلی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها