در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 20 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 20 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.79M | مدت زمان ویدیو: 00:02:14 دانلود ویدیو
کد خبر: 526400
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 20 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

خبرهای خوش خنثی‌سازی تحریم‌ها در راه است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، گفت: در صد روز گذشته روابط اقتصادی ما عملا 2.5 تا 3 برابر وسعت پیدا کرده، با ترکمنستان موانع را در سفر اخیر آقای رئیس‌جمهور مرتفع کردیم. با برخی دیگر از کشورهای همسایه هم در حوزه‌های پولی و مالی، گشایش‌ها اتفاق افتاده و در دست پیگیری است. ان‌شاءالله در روزهای آتی در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها خبرهای بهتری هم در راه است.

احضار وزیر و خودروسازان به مجلس در پی گرانی خودرو

سید جواد حسینی‌کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: افزایش 18 درصدی قیمت‌ خودرو که اخیراً اعمال شده، موجب نگرانی نمایندگان مجلس شد. برای بررسی دقیق موضوع، وزیر صنعت و مدیران خودروسازی‌ها به کمیسیون صنایع و معادن فرا خوانده شدند تا درباره علت این تصمیم توضیح دهند.

خریدوفروش ارز مسافرتی و نیمایی مشمول مالیات نیست

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: خرید و فروش ارز از طریق سامانه نیما، خرید ارز مسافرتی و سایر روش‌های تعریف شده قانونی برای تهیه ارز، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب 10 درصد فروش نمی‌شود. مالیات مذکور صرفا به معاملات ارزی اشخاصی تعلق می‌گیرد که با اعلام بانک مرکزی و نهادهای نظارتی از روش‌های غیرقانونی با اهدافی همچون سفته‌بازی و قاچاق ارز صورت می‌پذیرد.

اقدامات دولت سیزدهم مورد اقبال اجتماعی قرار نگرفته

محمد غرضی، فعال سیاسی، با تاکید بر اینکه «اقدامات دولت سیزدهم مورد اقبال اجتماعی قرار نگرفته» گفته: «استدلال من این است که با معیار قرار دادن وضعیت اجتماعی و رویکرد مردم به دولت، احتمال موفقیت دولت در حل ابرچالش‌ها و چالش‌های ملی، تقریباً غیرممکن است. دولت باید مدیریت کند نه این که فکر کند صاحب منابع مالی بی‌پایان است و می‌تواند بی حساب و کتاب ولخرجی کند.»

کیوی ایران توسط هندی‌ها برگشت خورد

صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، گفته: «سازمان حفظ نباتات و قرنطینه هندوستان به علت وجود ذرات سفید روی پوست کیوی که اصطلاحا به آن سفیدک می‌گویند، کیوی ایران را تایید نکرد.» پیش از این مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان، گفته بود: «از سال جاری هند و دیگر کشورهای هدف صادراتی بنا به استانداردهای خود محصولات کشاورزی را وارد می‌کنند و کیوی ایران با استانداردهای هند مطابقت ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها