کد خبر: 526322
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۱:۴۶:۰۹
| |

حیدر علی حجتی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

در شرایط فعلی بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد / آزادی احزاب منافع زیادی برای کشور در پی دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در شرایط فعلی کشور بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد، اما اگر احزاب آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در مسیر درستی حرکت‌ کنند و حکومت هم بپذیرد، این امر منافع زیادی برای کشور دارد.

در شرایط فعلی بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد / آزادی احزاب منافع زیادی برای کشور در پی دارد
کد خبر: 526322
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۱:۴۶:۰۹

اعتمادآنلاین| حیدر علی حجتی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره موضوع تشکیل دولت سایه در کشور و پیشنهادهایی از سوی برخی در این باره، اظهار کرد: مبحث دولت در سایه در برخی از کشورها مانند انگلستان که احزاب نقش پر رنگی دارند اجرا شده و حزب کارگر و محافظه‌کار این تجربه را داشته‌اند. برای مثال این احزاب کابینه‌ای در سایه تشکیل می‌دهند تا هرگاه منافع ملی آنان به خطر افتاد بتوانند دولت را نقد کنند و درباره تحقق منافع ملی و پیشرفت کشور ایده بدهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بسیاری از کشورها چنین وضعیتی نیست و احزاب در این کشورها نقش پر رنگی ندارند. موضوع دولت در سایه اگر براساس منافع ملی فکر شود و منافع جناحی را کنار بگذارند و قدرت بازگو کردن و نقد مسائل در دولت سایه وجود داشته باشد و طرح و برنامه‌های آنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر تحقق برنامه‌های کلان کشور باشد، می‌تواند موثر واقع شود.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل دولت سایه، سازوکار مخصوص خود را دارد، گفت: البته در شرایط فعلی کشور بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد، اما اگر احزاب مقداری آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در مسیر درستی حرکت‌شان طی شود و حکومت هم بپذیرد، این امر منافع زیادی برای کشور در پی دارد.

حجتی تصریح کرد: در کل فقط احزاب می‌توانند در زمینه تشکیل دولت سایه نقش‌آفرینی کنند، چراکه اگر سازمان یافته نباشد گروه‌ها نمی‌توانند به شکل محفلی دولت سایه تشکیل دهند. قدرت سازماندهی را فقط احزاب دارند، تعدد و تنوع احزاب هم البته به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و احزابی که دارای عقبه زیادی هستند می‌توانند این مهم را محقق کنند که البته چنین احزابی در کشورمان وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها