احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم:

تجمعات سازمان یافته آب بدعت خطرناکی است که باید متوقف شود

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم گفت: تجمعات سازمان یافته بدعت خطرناکی است که باید متوقف شود.

تجمعات سازمان یافته آب بدعت خطرناکی است که باید متوقف شود
کد خبر: 525712
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز دانشجو گفت: جریان لیبرال غربگرا که می‌دید، هسته‌های مقاومت ضد استکباری دانشجویی سرآغازی برای سلطه‌جویی آمریکاست با طراحی‌هایی پیچیده تلاش کردند که بخشی از بدنه جنبش دانشجویی را به تقابل با نظام و همراهی با سیاست‌های آمریکا در کشور هدایت کنند.

توبه‌ای از سردمداران فتنه‌های 78 و 88 ندیده‌ایم

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: تلاش‌های فوق در فتنه 78 و 88 به اوج خود رسید. فتنه‌های آمریکایی که به دست احزاب خودفروخته به ملت تحمیل شد و تا به امروز توبه‌ای از سردمداران آن ندیده‌ایم. امروز در تلاش هستند که با کمک هم‌فکران غرب زده در دانشگاه‌ها، با ناامید کردن و تشویق آنها جهت خروج از کشور، خط خیانت به ملت ایران را ادامه دهند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس خطاب به دانشجویان گفت: مشکلات بسیاری داریم اما آنچه به دست آورده‌ایم، غیرت‌مندانه با استقلال طلبی و مقاومت به دست آورده‌ایم. این روزها شاهد بخشی از این تحریف‌ها و ناامیدی‌ها هستیم. مجلس تلاش کرده با اولویت اقتصاد و معیشت و اقتصاد نسبت به وضع قوانین و نظارت اقدام کند. در کنار مجلس، 100 روز کاری دولت انقلابی را داشتیم.

جریان غرب گرا مدعی بود که به خاطر تحریم به ما واکسن نمی‌دهند

وی با بیان اینکه نقدهایی بر عملکرد برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: از انصاف به دور است که به عنوان خادمان ملت، قدرشناس تلاش‌ها نباشیم. تحول واکسیناسیون با پوشش 85 درصدی جامعه هدف که باعث شد غم از دست دادن هم‌طنان از روزی 700 نفر به روزی 70 نفر رسید و این در حالی است که جریان غرب گرا مدعی بود که به خاطر تحریم به ما واکسن نمی‌دهند.

راستینه سفرهای هفتگی سید ابراهیم رئیسی را نشان از «شور و نشاط دولت» عنوان کرد و گفت: تعجب نمی‌کنیم که اگر ژنرال‌های خسته و بیگانه این حجم از فعالیت را درک نکنند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های اجتماعی دست به تخریب دولت و مجلس بزنند از برخی همکارانم متعجبم که چرا این فرصت ارزشمند را ناسپاسی می‌کنند؟

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به ارائه اولین لایحه بودجه دولت سیزدهم گفت: ارز ترجیحی مجموعه‌ای از رانت‌ها و امضاهای طلایی را رقم زده است و آقازادگان در هزارتوی سیاست حریق و برای دست اندازی به بیت المال فعالیت می‌کنند. باید فعالیت‌های اقتصادی را شفاف و چرخش ارز و پول را از پیچیدگی‌های رانتی نجات دهیم.

راستینه همچنین خوستار افزایش اختیارات استانداران و تغییر مفادی از بودجه 1401 در راستای این افزایش اختیار شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و حقوق‌های نجومی

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: یارانه سه دهک بالای جامعه را با شجاعت حذف کنید و منابع ایجاد را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه کنید. حقوق‌های نجومی را حذف و با جلوگیری از فرار مالیاتی منابع حاصل از آن را برای رتبه‌بندی معلمان هزینه کنید. همچنین با اصلاح سیاست‌های بودجه و شکست انحصارهای وارداتی و صادراتی ظرفیت‌های تجارت بازرگانی را افزایش دهید تا پدیده شوم قاچاق کالا را حذف کنیم.

انتقاد از کمیسیون کشاورزی مجلس بابت عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص انتقال آب

انتقال‌های آب بین حوزه‌ای به غیر از آب شرب جفا در حق بیت المال، حقوق مردم و آیندگان است. توسعه صنایع آب‌بر و کشاورزی در فلات خشک مرکزی از مجل انتقال آب بین حوزه‌ای خیانت به تمدن سازی آینده است. طرح‌های توسعه مسکن و استقرار پیک جمعیتی در حاشیه قلات مرکزی قدرنشناسی فرصت‌های خدادادی در کنار دریاست. آب سرمایه ملی است. تصمیم گیری در این مورد نیازمند هوشمندی و شجاعت است. تجمعات سازمان یافته بدعت خطرناکی است که باید متوقف شود. طرحی نظارتی تحت عنوان تحقیق و تفحص در خصوص انتقال آب اعلام وصول شد اما متأسفانه کمیسیون کشاروزی پس از هشت ماه آن را اعلام وصول کرده است. متأُسفانه کمیسیون کشاورزی هم‌اکنون در ارائه گزارش به صحن عمل نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها