کد خبر: 525227
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

تلاش برای تغییر چهره یک حزب/ در اقدامی بی‌سابقه یک زن دبیرکل حزبی مردانه شد

حزب اتحاد ملت ایران در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ حزبی ایران، یک زن را به عنوان دبیرکل خود انتخاب کرد. آذر منصوری اولین زنی است که به عنوان دبیرکل یک حزب مردانه انتخاب می‌شود.

حجم ویدیو: 5.94M | مدت زمان ویدیو: 00:02:05 دانلود ویدیو
کد خبر: 525227
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حزب اتحاد ملت ایران در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ حزبی ایران، یک زن را به عنوان دبیرکل خود انتخاب کرد. آذر منصوری اولین زنی است که به عنوان دبیرکل یک حزب مردانه انتخاب می‌شود.

این روزها عملکرد احزاب نه تنها زیر ذره‌بین نقد افکار عمومی قرار دارد، بلکه خود فعالان سیاسی هم منتقد شرایط کنشگری در احزاب هستند.

احزاب در ایران اگرچه در برخی برهه‌های سیاسی موثر عمل کرده‌اند، اما همواره با خلاء تاثیرگذاری در جامعه و جلب توجه افکار عمومی مواجه بوده‌اند و با وجود تاکید‌های مکرر درباره نقش احزاب در سیاست و شرایط کشور، آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، انفعال و بی‌اثری آنهاست.

بخشی از این انفعال به خود احزاب مربوط است و بخش دیگری هم وابسته به نگاه حاکمیتی به احزاب در ایران است. این نگاه نه تنها خوش‌بینانه نیست بلکه همواره ترجیح بر این بوده تا جلوی تاثیرگذاری احزاب گرفته شود. وجود قانون احزاب هم تغییری در این سیاست ایجاد نکرده است.

حالا حزب اتحاد ملت ایران در تلاشی متفاوت برای بقا، تغییر رویکرد داده و چشم بر مردسالاری بسته است. کوشش‌ها شاید برای اثبات یک حزب پیشرو باشد. بدنه این حزب تقریباً از اعضای حزب منحل شده مشارکت شکل گرفته که در سال‌های قبل از 88 یکی از قوی‌ترین احزابی بود که ایران به خود دید. حالا هم با انتخاب یک زن به عنوان دبیرکل در تلاش است تا علاوه بر اثبات نگاه متفاوت به سیاست یکدست مردانه در ایران، تحولاتی را در درون خود به وجود آورد.

هرچند تحقق این رویکرد نیاز به زمان دارد و باید دید خانم دبیرکل در جایگاه جدیدش چگونه عمل خواهد کرد و اهداف حزب را تا کجا پیش خواهد برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها