سید کریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس:

بحث آب در خوزستان تنش ها و مشکلات جدی را ایجاد کرده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان در بحث آب شرب، کشاورزی و حق آبه زیست محیطی با تنش و مشکلات جدی مواجه است، گفت: رودخانه‌های خشک و وضعیت ذخایر سدهای استان گواه این مساله است.

بحث آب در خوزستان تنش ها و مشکلات جدی را ایجاد کرده
کد خبر: 525151
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۰:۵۰:۳۹

اعتمادآنلاین| سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: کشور از نظر منابع آبی و نیاز به آب به ویژه آب شرب در برخی از مناطق و آب کشاورزی در بسیاری از مناطق با مشکل مواجه است و این مساله بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خوزستان با وجود رودخانه‌های فراوان و وجود منابع آبی متعدد، به دلایل مختلفی با کمبود آب مواجه هستیم و این مساله قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان بیش از 700 روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند، گفت: در ماه‌های اخیر برخی از روستاها در خوزستان علی رغم داشتن شبکه آبرسانی، به دلیل افت فشار و کاهش دبی رودخانه‌ها با مشکل تامین آب شرب مواجه شدند.

‌حسینی با بیان اینکه کشاورزان خوزستان در دو سال اخیر به طور جدی با بحث محدودیت کشت محصولات کشاورزی مواجه بوده‌اند، عنوان کرد: اکنون که در فصل کشت استراتژیک گندم قرار داریم، محدودیت‌های کشت در مناطقی از خوزستان لحاظ شده است که ناشی از مساله تنش آبی و عدم امکان تامین آب مورد نیاز کشت‌ها است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی خوزستان، ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی به دلیل پایین آمدن سطح آب با مشکل آبرسانی مواجه هستند و این مساله باعث شده تا کشاورزان خوزستانی نتوانند آنطور که باید کشت داشته باشند و این مساله در ادامه معیشت آن‌ها را به خطر خواهد انداخت.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت کشاورزی در خوزستان بالا است، تصریح کرد: حق آبه کشاورزی خوزستان سال‌ها است که به طور کامل داده نمی‌شود و از این رو معیشت بسیاری از خانواده‌های کشاورز در استان به خطر افتاده است.

حسینی عنوان کرد: خوزستان در بحث آب شرب، کشاورزی و حق آبه زیست محیطی با تنش و مشکلات جدی مواجه است و رودخانه‌های خشک استان و همچنین وضعیت ذخایر سدها گواه این مساله است.

وی ادامه داد: انتهای رودخانه‌های خوزستان چندین ماه است که خشک شده و حتی دبی آب برخی از رودخانه‌های مهم مثل کارون به شدت کاهش یافته است. همچنین کیفیت آب رودخانه بسیار نامناسب است و این مساله بر روی کیفیت آب شربی که در شهرها به دست مردم می‌رسد اثرگذار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها