در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 13 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، شنبه 13 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09 دانلود ویدیو
کد خبر: 525087
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، شنبه 13 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

بایدن متعهد به بازگرداندن آمریکا به برجام است

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، پس از پایان مذاکرات ایران و 1+4 در وین با بیان این ادعا که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک است، گفت: «بایدن همچنان معتقد است که یک جایگزین بهتر وجود دارد. او متعهد به بازگرداندن آمریکا به پایبندی به برجام است و این پایبندی تا زمانی که ایران نیز اقدام مشابه انجام دهد، ادامه می‌یابد.» آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هم گفته: «همچنان معتقدیم بهترین مسیر پیشِ رو، دیپلماسی و بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است. تصمیم برای خروج از این توافق یک اشتباه فاجعه‌بار بود.»

شیوع اومیکرون در 38 کشور جهان

«ماریا وان کارخوو» مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: گونه اومیکرون در 38 کشور جهان شناسایی شده، اما تاکنون هیچ مورد از مرگ مربوط به این سویه گزارش نشده است. بر اساس مطالعات اولیه، «اومیکرون» واکسن‌ها را کم‌اثر می‌کند و این سویه جدید که در چند جهش کلیدی، ویژگی‌هایی از سویه‌های قبلیِ بِتا و گاما را به ارث برده، آسیب‌پذیری کمتری در برابر واکسن‌ها دارد.

هک تلفن همراه 9 مقام آمریکایی به وسیله پگاسوس

منابع آگاه اعلام کردند تلفن‌های همراه 9 مقام وزارت خارجه آمریکا که در اوگاندا حضور داشته‌اند به وسیله جاسوس‌افزار پگاسوس هک شده است. این اولین بار است که هک گوشی مقامات آمریکایی توسط پگاسوس گزارش شده است.

واکنش سازمان ملل به پایان دور اول مذاکرات در وین

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، پس از پایان یافتن مذاکرات ایران و 1+4، گفت: موضع ما در خصوص برجام تغییر نکرده است و از همه طرف‌ها می‌خواهیم تلاش‌های خود را دو برابر کرده تا با هم به سوی اجرای دوباره این توافق حرکت کنند.

کریم انصاری‌فرد کرونا گرفت

کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی آاک آتن یونان در صفحه شخصی خود از ابتلا به ویروس کرونا و دوری از تمرینات گروهی خبر داد. او گفته: به مدت 10 روز در قرنطینه خواهد بود و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها