کد خبر: 524930
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت:

روحانی و دولت او از نظر ما مطلوب نبودند / به حکم شرایط سیاسی تحمیلی از دولت روحانی حمایت کردیم / وفاق ملی اولویت دولت سیزدهم باشد

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: آنچه پس از رفع تنگناهای بین المللی، در صورت تحقق، باید اولویت سیاست‌های دولت باشد، ایجاد «وفاق ملی» است.

روحانی و دولت او از نظر ما مطلوب نبودند / به حکم شرایط سیاسی تحمیلی از دولت روحانی حمایت کردیم / وفاق ملی اولویت دولت سیزدهم باشد
کد خبر: 524930
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نطق افتتاحیه کنگره هفتم حزب اتحاد ملت با بیان اینکه در شرایط فعلی فعالیت حزبی و حزبی بودن، به خصوص اگر واقعا مشارکت جویانه و مسئولانه باشد، به ایثار و از خود گذشتگی نیازمند است، اظهار کرد: تاریخ نشان می‌دهد که اوضاع در هیچ دوره ای به یک صورت باقی نمانده و در پی سخت‌ترین شرایط، گشایش‌هایی پدید آمده است و تحول به گونه ای صورت گرفته که هرگز کسی فکرش را هم نمی‌کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما در اصلاح روندها چندان کامیاب نبودیم اما هیچ کس نمی‌تواند جلوی رخدادها را بگیرد. نباید فقط در انتظار فرصت بنشینیم بلکه باید به فکر خلق فرصت نیز باشیم.

شکوری‌راد با تاکید بر اینکه نسل ما با شور و اشتیاق و باورهای ناب و خدشه‌ناپذیر در تحقق انقلاب اسلامی مشارکت داشت، گفت: اگر نسبت به سرنوشت کشور و رنج مردم بی تفاوت می‌بودیم بهتر آن بود که افسار شتر سیاست را به گردنش می‌آویختیم و رهایش می کردیم، اما ما چنین نیستیم و نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت کشور و مردم و رنج آنان بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: ما اکنون با طعنه و کنایه بسیاری از مردم مواجهیم که حرکت اصلاح طلبانه را بر نمی‌تابند و آنرا بی‌حاصل می‌دانند و پافشاری ما بر ادامه مسیر اصلاحات را تخطئه می کنند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه روحانی و دولت او از نظر ما مطلوب نبودند، تصریح کرد: ما به حکم شرایط سیاسی تحمیلی، از او و دولتش حمایت کردیم. از صمیم دل می خواهیم که دولت حاضر در رفع مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم و گشایش در زندگی آنها موفق باشد و در این ارتباط هر کاری و کمکی از دستمان برآید انجام می‌دهیم. اما متاسفانه راهی برای این منظور گشوده نیست.

شکوری‌راد با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: آنچه پس از رفع تنگناهای بین المللی، در صورت تحقق، باید اولویت سیاست‌های دولت باشد ایجاد «وفاق ملی» است. ما تک تک شهروندان کشور در قبال وضعیت موجود مسئول هستیم. نمی توانیم شانه از زیر بار مسئولیت خود خالی کنیم و فقدان ابزار لازم را بهانه رفع مسئولیت از خود قرار دهیم. ما باید خود را توانمند سازیم. راه توانمند شدن شهروندان آگاهی و سازمان‌یابی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه قدرتمند، دولت توانمند بر سر کار می‌آورد، افزود: نباید گذاشت شکافی که در انتخابات اخیر در میان اصلاح‌طلبان پدید آمد، تداوم یابد. گفتمان اصلاحات اگر چه به لحاظ منطقی، قوی‌ترین گفتمان سیاسی در کشور است، مسیر اصلاح‌طلبی سخت و طولانی است اما تنها راهی است که علیرغم انسداد ظاهری تا رسیدن به غایت خویش امتداد دارد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه فساد پدیده‌ای صرفاً ناشی از تخلفات افراد نیست، اظهار کرد: رویکردهای رئیس جدید قوه قضاییه، روندی اصلاحی در سیستم قضایی را نوید می‌دهد ولی هنوز زود است در این مورد به نتیجه رسید.

شکوری‌راد با تاکید بر اینکه بدون وفاق ملی هیچ کار بزرگی امکان پذیر نیست، ادامه داد: «توسعه کشور» و «رفاه مردم»، در حال حاضر اولویت‌های ماست. اگر برخلاف همه انتقادها و با وجود همه جفاها در مورد خاصی از امور کشور بتوانیم کاری و کمکی بکنیم و یا بتوانیم در باز کردن گره‌ای از کار مردم حرکتی بکنیم و مسأله ای را حل کنیم کوتاهی نخواهیم کرد. رویکرد «حل مسأله» راه را در هر شرایطی پیش پای ما باز می‌گذارد و از آن رویگردان نیستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها